רוני נאק
הונדה אירופה חשפה את הדור הכל-חדש של רכב הפנאי הקטן מתוצרתה: HR-V. הבשורה המרכזית היא שמדובר במערכת הנעה היברידית מהדור האחרון של היצרנית. מנוע בנזין 1.5ל' אטמוספרי עם תזמון שסתומים ומשתנה פלוס שני מנועים חשמליים יוצרים שילוב של ביצועים וחסכון בדלק. התפוקה היא 131 כ"ס ו-25 קג"מ המנוהלת דרך שלושה מצבי נהיגה משתנים או מצב אוטומטי. יש גם מצב B למיחזור אנרגיית הבלימה.

הפלטפורמה חדשה ומציעה מרווח רגליים וכתפיים מוגדלים מאחור. בנוסף הונדה שמרה על התכונה המיוחדת של המושבים האחוריים להתקפל ולפנות מקום רב מאחור (מג'ק סיטס). אינטגרציה קפדנית של מערכת ההנעה ההיברידית לתוך הפלטפורמה החדשה מאפשרת לשחרר חלל רב יותר לנוסעים למרות שיש בה רכיבים רבים יותר.

הונדה הלכה ב-HR-V החדש על עיצוב של "קופה-4-דלתות" עם הרבה פיצ'רים מעולם הפרמיום ונופך ספורטיביות שנעדר מהדגם הזה בעבר. מרווח הגחון גדל ב-10 מ"מ, הגג הונמך ב-20 מ"מ וחישוקי הגלגלים צמחו לסטנדרט של 18 אינץ'. גם חלל הפנים עוצב מחדש עם דגש על מרווח פנימי גדול ותחושת מרחב עדיפה. תורמים לכך תנוחת נהיגה גבוהה יותר, ושטח שמשות מוגדל המאפשר ראות עדיפה החוצה וכניסת אור טבעי רב פנימה.

עוד בקבינה תמצאו מסך מולטימדיה 9 אינץ' עם ממשק חדש שהונדה מבטיחה כי הוא אינטואיטיבי במיוחד. מול עיני הנהג יש צג 7.0 אינץ' נוסף המספק מידע חיוני. חבילת סיוע ובטיחות אקטיבית עברה שידרוגים ושיפורים עם שילוב של מכ"מ יעיל יותר המסוגל לזהות רכב בשטח מת כבר ממרחק של 25 מטרים. אפילו הסיוע למורדות תלולים שולבה לראשונה ברכב הפנאי הקטן של הונדה.
תחילת השיווק באירופה מתוכנן לרבעון האחרון של 2021.
