יום ראשון , 5 מאי 2024
פרארי פרוסאנג. רכב פנאי היברידי ראשון של פרארי. הכינו את המזומנים. צילום: AUWO

פרארי פרוסאנג – יהיה SUV מחודד ומהיר


רוני נאק

אתם מכירים את השמות שלהם: אורוס, בנטאיגה, קאלינן וכן גם לבנטה. לא היה "מומחה רכב" או אנאליסט אחד שלפני כמה שנים בודדות שיכול היה לחזות שרכבי פנאי יהיו בעלי משקל כה משמעותי לשורת הרווח ומכאן להישרדות של מותגי הרכב האיקוניים והשמרנים כמו למבורגיני, בנטלי, רולס רויס ומזראטי. אסטון מרטין הלכה צעד אחד רחוק יותר וכל המודל העסקי שלה מתבסס על מכירות ה-DBX. המשותף לכולן הייתה ההצלחה המסחרית של פורשה קאיין ומקאן. פורשה שזכתה לקיטונות של לעג מהטהרנים רבים, פרצה את הדרך עם SUV (ביצור משותף עם VW) שהפך במהירות לדגם הנמכר ביותר של המותג ונשא את רוב המשקל מתחת לאלונקת שורת הרווח. ויש רווח – כזה המאפשר לפורשה להמשיך ולפתח את הדגמים האייקוניים האחרים כמו 911.

אולם פרארי החדש בהרצליה. סמלת יבואנית פרארי מכרה בישראל כ-10 מכוניות מתחילת 2021. צילום: סיון פרג'

מי שטרם גלגלה לכבישים ג'יפון, האחרונה במצעד מותגי העל היא פרארי. וזה לא במקרה כי סרג'יו מרקיונה אמר בשעתו כי צריך יהיה לתקוע בו קליע לפני שיאשר לפרארי ליצור SUV. עתה, שלוש שנים אחרי פטירתו, פרארי נמצאת בישורת האחרונה לפני הצגת רכב הפנאי הסדרתי הראשון בהיסטוריה שלה: Purosangue – כאשר בהמשך תייצר גם דגם חשמלי מלא.

הרבה מידע טכני אין, בעיקר ספקולציות. הניחושים מדברים על V8 מוגדש, אולי V12 אימתני וכמובן יחידה היברידית (כשברקע התחרות עם 626 כ"ס לבנטאיגה, 641 לאורוס של למבורגיני וה-DBX עם 542 כ"ס באדיבות V8 מבית AMG) שתפצח את התחרות עם תפוקה של מעל ל-900 כ"ס. הנעה כפולה? בוודאי! ההגעה לשווקים תתרחש ככל הנראה בשנת 2022 והמחיר בחו"ל יהיה כחצי מיליון דולרים. זול וטוב.

 

Check Also

יונדאי מפתחת מערכת היברידית לרכבים קטנים

ענקית הרכב יונדאי מזהה היטב את ההאטה במכירות הרכב החשמלי וממהרת למלא את החלל עם דגמים היברידיים שיתבססו על מערכת היברידית חדשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × 5 =