יום שלישי , 30 אפריל 2024
קונספט יונדאי Prophecy. מבשר דור חדש של רכב חשמלי עם טווח גדול וביצועים. צמיגים הם חלק חשוב במשוואה הזו. צילום: יונדאי

יונדאי ומישלין מפתחות יחד צמיגי רכב חשמלי


רוני נאק

לצמיגים ברכב חשמלי יש משימה לא פשוטה. למעשה היא הרבה יותר מאתגרת מאשר ברכב בעירה פנימית. הסיבות לך רבות: בהיעדר הרעש של מנוע ICE המקור הבא לרעש רם הוא הצמיגים ונכון יותר הרעש המופק ממגע הצמיגים בכביש. אז המשימה היא הנחתת רעשים מוגברת. סיבה נוספת היא המשקל הגבוה של הרכב החשמלי. בהשוואה למכונית בממדים מקבלים מדובר בתוספת של מאות קילוגרמים. עוד סיבה היא אופן הפקת הכוח של המנוע. כוח הפיתול של המנוע החשמלי הוא רב ומיידי וזה יוצר לא רק אתגרי אחיזה, במפגש בין הצמיג לכביש, אלא גם יוצר עומס פנימי רב. לכן, כיום, זה לא מפתיע שהצמיגים של המכוניות החשמליות האיכותיות, נשחקים מאד מהר ובמקרים מסויימים אף מגלים עמידות מופחתת.

משלין אקוסטיק. "ספוג" צהוב בתוך הצמיג להנחתת רעשים. חלק מהפתרונות שכבר היום מיושמים בצמיגים של רכב חשמלי. צילום: מישלין

עתה יונדאי מודיעה של חתימה של מזכר הבנות עם ענקית הצמיגים מישלין שבמסגרתו שתי החברות יפתחו יחדיו את הדור הבא של הצמיגים לרכב החשמלי האיכותי של העתיד. על פי ההודעה המשותפת, הצמיגים ששיתוף הפעולה הזה יוליד, ימצאו את מקומם על הדגמים החשמליית האיכותיים של קבוצת יונדאי. הטכנולוגיה שתפותח תהיה קריטית כדי לעמוד בציפיות העמידות של הצמיגים אבל גם כדי לקבל ביצועי נהיגה טובים, נצילות טובה של ההנעה החשמלית בעומסים הגבוהים שמערכות ההנעה העתידיות, ארוכות טווחי הנסיעה, מסוגלות יהיו ליצור.

מעמד החתימה על מזכר ההבנות ב-17 ליוני 22. ג'ורג לוי סגן נשיא OEM במישלין (מימין) ו-בונג סו קים ראש מרכז פיתוח השלדות ביונדאי. צילום: יונדאי

קבוצת מישלין מתכננת לחקור, במשותף, את אופן שחיקת הצמיגים, העומסים עליהם ואת רמות החיכוך עם הכביש – מעבר לסטנדרטים הנהוגים כיום של טמפרטורות צמיגים ולחצי אוויר. עוד מצופה כי הצמיגים החדשים שיפותחו יספקו נוחות נסיעה עדיפה בזכות בידוד רעשים ורעידות הנוצרים בשיוט במהירות גבוהה.

כמובן שאי אפשר ללא הזווית הסביבתית. השותפות בין יונדאי למישלין תבחן דרכים וטכנולוגיות שבהן אפשר יהיה לשלב חומרי גלם ידידותיים לסביבה ולהרים את שיעורם בהרכב הצמיג מה-20% של היום עד ל-50% ממשקלו הכולל של כל צמיג.

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + 8 =