יום שישי , 2 מאי 2025
JAC 30 - עם אחריות לכל החיים מפגוש לפגוש (כן זה גם כולל את הסוללה). צילום: רוני נאק

אוטומקס יבואנית JAC תעניק אחריות לכל החיים

רוני נאק

לפעמים המהלכים הכי גדולים לא חייבים להגיע מהיבואנים הכי ישנים: אוטומקס, יבואנית JAC תעניק על המכוניות החשמליות של היצרנית הסינית העממית אחריות לכל החיים, כך מודיעה היבואנית. אוטומקס עצמה החלה את דרכה ביבוא עקיף של מכוניות , כלומר יבוא של מכוניות לישראל שלא באמצעות רכישה ישירה מהיצרן, אלא מסוכנים שלו בחו"ל, אבל כיום אוטומקס היא גם יבואנית ישירה, כלומר יבואנית רכב שגם משווקת מכוניות שהיא רוכשת ישירות מיצרן הרכב.

JAC 40 – עם אחריות לכל החיים מפגוש לפגוש ועד 300,000 קילומטרים. צילום: רוני נאק

מה זה בעצם "אחריות לכל החיים" ומה היא כוללת? במקרה של אוטומקס, מדובר באחריות לכל המכונית, כלומר לא אחריות מהסוג המתחכם שטוען שיש אחריות למנוע, אבל אין אחריות למערכת החשמל, אלא לפי הצהרת היבואנית, אחריות אמיתית לכל החיים מפגוש לפגוש. חשוב להדגיש שהאחריות אינה כוללת לדוגמה מקרים של שימוש לרעה ברכב, למשל נסיעה בשטח שאינו מתאים ליכולת של הרכב, או שחיקה מוגזמת של מכלולים שנובעת ישירות משימוש של הנהג, אבל בפועל מדובר לפי היבואנית באחריות כוללת.

האחריות עצמה לא תקפה רק לבעליו הראשון של הרכב, כפי שקורה לעתים, אלא לשני בעליו הראשונים של הרכב, מה שמכסה לא רק את שנותיו הראשונות של הרכב על הכביש, אלא גם את השנים שלאחר מכן. האחריות עצמה תקפה ל- 300,000 ק"מ, כלומר יותר ממה שרוב המכוניות שנוסעות בכבישי ישראל זוכות לעשות בכל ימי חייהן.

JAC 30 – גם החלקים השונים בתוך הרכב מכוסים באחריות. צילום: רוני נאק

בנוסף: במקרה הספציפי של רכב חשמלי, אחריות כזאת היא חשובה יותר מהאחריות שמקבלים ברכב רגיל. ברכב רגיל יש אחריות על המנוע, על המערכות החשמליות וכיו"ב אבל האחריות לא מכסה הכול, למשל לעתים היא לא מכסה כל מיני נזקים למערכות היקפיות במנוע.

במקרה של רכב חשמלי, מה שיותר חשוב הוא הסוללה, שהיא למעשה לב ליבו של הרכב וגם הרכיב היקר ביותר ברכב. במקרה של סוללות של רכב חשמלי, תקלה בסוללה היא אומנם עיניין נדיר, אבל היא עיניין שאין להמעיט בחשיבותו: כיום יש כמובן מוסכים שמתמחים בתיקון של סוללות של רכב חשמלי, אבל התיקון לפעמים אינו זול.

JAC 40 – תא המטען הגדול בקבוצה וסוללה במבנה "חלת דבש" ייחודי. מכוסים באחריות. צילום: רוני נאק

 

יותר מכך: כאשר ברכב חשמלי באמת צריך להחליף את הסוללה, לפעמים עלות הסוללה היא כה יקרה שהרכב מושבת על ידי חברת הביטוח. מדובר בתיקון שהמבטחים לא יכולים להרשות לעצמם ועשוי להגיע – בדגמים מסוימים – לעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים.

ברכב חשמלי יש כמובן גם מערכות נוספות שאחרי כמה שנים אינן מכוסות באחריות. באוטומקס יש כיסוי באחריות מאחר שמדובר במערכות חשובות, למשל מערכת הקירור, או מערכת התמסורת, שככלל נחשבות אמינות, אבל אם הן מתקלקלות, תיקונן יקר.

JAC 30 – האחריות משליכה ישירות על שמירת הערך של הרכב ונותנת שקט נפשי לבעלים. צילום: רוני נאק

מעניין לשים לב למצב בו נמצא שוק הרכב החשמלי כיום: מותגי רכב יש הרבה, יצרני רכב שבאמת מעניקים גב בטווח כל כך משמעותי אין הרבה, וזה אומר לא מעט על מידת האמון של היצרן ושל היבואן במוצר.

Check Also

מנוע V8 סיני

GWM גנבה את ההצגה בתערוכת שנגחאי ומפתיעה עם מערכת PHEV שבמרכזה מנוע V8 ראשון כל-חדש ועתיר טכנולוגיה. מערכת הנעה שתשולב בדגמי הדגל של היצרנית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *