רוני נאק
אמנם רק קונספט אבל בהחלט מלהיב לאור היבשושיות הפושה בעולם הרכב החדש. מה שאתם רואים הוא אמנם קונספט אבל בהחלט מראה את הכיוון שג'נסיס, מותג היוקרה לבית HMC, לעבר סגמנט השטח היוקרתי.

השם הוא X Gran Equator והעיצוב ממשיך את הקונספט המינימאליסטי בהשראת עקרונות עיצוב רדוקטיביים (ובמילים פשוטות "פחות זה יותר"), החלק החיצוני של ה-X Gran Equator Concept מדגיש קווים נקיים ומשטחים לא עמוסים. מכסה מנוע ארוך, תא נוסעים אלגנטי וקורה C מוטה לפנים, יוצרים צללית שמאתגרת את המוסכמות המסורתיות של רכבי SUV, בעוד חיפוי קשת גלגלים כהים וחישוקי Beadlock בקוטר 24 אינץ' מדגישים את מוכנותו לשטח.

פנסי העזר הגיאומטריים ודלת תא מטען מפוצלת משלבים פרקטיות עם פנסי החזית Two-Line המוכרים מכל דגמי Genesis, ומבטיחים שה-X Gran Equator יהיה תכליתי ומרשים כאחד בדיונות של דובאי או בפקק של באנהוף שטרזה.

בפנים, ה-X Gran Equator Concept משדר מתח עיצובי בין ארכיטקטורה אנלוגית לטכנולוגיות דיגיטליות, ויוצר חלל שמרגיש גם פונקציונלי וגם מעורר. במרכז תא הנוסעים נמצא צג בעל ארבעה עיגולים במרכז הבריח, בהשראת לוחות של מצלמות וינטג' (לצעירים אין מושג מה זה). עיצוב הפנים כולל צבעים וצורות מנוגדים, עם עדיפות לאלמנטים גיאומטריים על פני אורגניים. הארכיטקטורה הליניארית של לוח המחוונים והיעדר קישוטים ממקדים את תשומת ליבו של הנהג במסע שלפניו, בעוד מושבים קדמיים מסתובבים ופתרונות אחסון מודולריים משפרים את הפרקטיות.

הקונספט המרהיב הזה עוסק בעיצוב. ג'נסיס לא פרסמה – אפילו לא ברמז – את ההגיגים שלהם לגבי מערכות ההנעה האפשריות. לתפיסתה מדובר בקונספט ראשון לרכב "אוברלנד" ככזה ישנה דרישה לטווח נסיעה גדול, יכולת גרירה ונשיאת משקלים ליצאה לאיזורים מרוחקים. האפשרויות הפרקטיות מוגבלות.

מותג ג'נסיס משווק בישראל על ידי כלמוביל