רוני נאק
הטנדרים האמריקאים חיים בלימבו בין הטנדרים של 1 טונה (טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון ודומיהם) לבין המסחריות והמשאיות הגדולות – והטנדרים האלה מציעים את השימושיות של טנדר כפול קבינה ועם הנעה כפולה כשהם מסוגלים לעבוד במשקלים גדולים הרבה יותר מהטנדרים היפניים הקטנים לבין המשאיות שלא רק שאינן בעלות יכולת עבודה בשטח (רק בהזמנה מיוחדת ומחירים מרקיעי שחקים) הם, בואו נודה על האמת, הרבה יותר קול ממשאית טלוויזיה קטנה.
• גם אתם יכולים רכב חדש!
את טבלה המסירות מובילה שברולט סילבראדו בפער משמעותי: 463 יחידות כשרובן המכריע – 415 מהן הם שברולט סילבראדו במשקל של 4.5 טונות והנעה כפולה 4X4.
דודג' RAM העלו על הכבישים (מ-1 בינואר ועד 30 ליוני 2019) – 199 יחידות של RAM כולם מסדרת 3500 ו-115 מהם במשקל 4.5 טונות והנעה כפולה 4X4.
פורד מצידה העלתה על הכבישים 123 יחידות של טנדרים מסדרה F. מאלו רק 5 יחידות של F250 במשקל 4.5 טונות והנעה כפולה – דגם שהצטרף רק לאחרונה לשוק. 117 יחידות של F350 במשקל 5.2 טונות מוביל כרגע את הרשימה של פורד (לזה יש להוסיף יחידה אחת של 7.9 טונות).
ניתוח הנתונים מגלה דבר מעניין. את הקבוצה הקלה ביותר של 4.5 טונות מוביל בפער גדול שברולט סילבראדו עם 415 יחידות כפולות הנעה. את קבוצת הביניים של ה-5.3 טונות מוביל פורד F350 עם 117 יחידות.
חשוב לציין כי הקבוצה הזו היא כרגע בתהליך של שינוי. רק לפני יומיים הציגה סמל"ת את הדור החדש של טנדר RAM, פורד החלה לשווק באגרסיביות את F250 ישירות ללב תת-הקבוצה הנמכרת ביותר והנשלטת על ידי שברולט סילבראדו וזה האחרון עתיד מצידו גם להגיע אלינו עם דור חדש בשנת 2020.
שוק צפוף, אבל חושב שנראה הרבה יותר ראם עכשיו. נהגתי על 2500 בניו יורק, כלי מטורף, ה- 6.7 מושך מאד חזק, לא מרגישים נגרר בכלל. רואה שהם מביאים את המפרט המקורי של ציוד בטיחות רחב, אין ספק שזה שזה יהיה שדרוג לשו'ק הזה