רוני נאק
לא – זה לא עוד סטארט אפ חדש של חברת טכנולוגיה עלומת שם. הפעם זה מגיע מיצרנית הרכב הגדולה בעולם – VW – אשר מרחיבה במהירות את תיק המוצרים החשמליים שלה. אז אחרי שקבלנו מאאודי את ETRON שמאד מצליח גם אצלנו עם מעל ל-300 מסירות, ומפורשה את טייקן עם רשימת המתנה ארוכה ותיבת הילוכים ראשונה לרכב חשמלי סדרתי – ההיצע החשמלי ממשיך להתרחב. אאודי צפויה להציג 3 רכבי כביש שטח חשמליים עד לסוף 2023 (על בסיס פלטפורמת MEB שמפתחת VW גם למותגיה האחרים) – היא צפויה להציג רכב משפחתי דמוי A5 שיהיה חשמלי ועתיר ביצועים על בסיס הפלטפורמה של פורשה טייקן אבל – ואלו החדשות העיקריות אאודי מפתחת יחד עם פורשה פלטפורמה חשמלית חדשה.
זו יכולה לקבל עד ארבעה מנועים חשמליים ולהפיק עד 1400 כ"ס ומיועדת להכנס לנעליים של המחליפה/מקבילה של פורשה מקאן ממנה פורשה תציג רק גרסה חשמלית. לפטלפורמה קוראים PPE (Premium Plattform Electric ) והיא בעלת רצפה שטוחה לגמרי – המכילה מצבר שיהיה לפחות עם קיבולת של 100 קווש"ט. בניגוד למרבית הפטפורמות שיש היום עם ה-PPE יכולים המהנדסים לשחק לא רק עם בסיס הגלגלים אלא גם עם רוחב המפשקים וכן גם עם מרווח הגחון. כך תוכל הפלטפורמה הזו לשמש דגמים רבים ממכוניות ספורטיביות נמוכות וחזקות מאד ועד לרכבי כביש שטח ואפילו רכבי שטח הדורשים הנעה כפולה ומרווח גחון רב. המפרט המדוייק של הפלפורמה הזו לא ידוע אבל ככל הנראה שבסיסה יהיה עם שני מנועים חשמליים ותפוקה של כ-400 כ"ס – כאשר בגרסת הקצה אפשר להגיע לכ-1,400 כ"ס.