רוני נאק
אם עד לאחרונה אפשר היה למצא בישראל את הטויוטה קורולה קרוס (גרסת ה"אורח החיים האקטיבי" של נסיכת הליסינג) רק אצל חברי היבוא המקביל ובקילוח דל, הרי שההודעה של טויוטה על עדכון הדגם יכול מאד להיות שמבשר את הופעת הדגם הזה גם באולמות ואצל הזכיינים של יוניון מוטורס היבואנית הישירה של טויוטה לישראל.
רק בדצמבר 2021 הודיעה טויוטה אירופה בחגיגיות על השקת הדור הכל חדש של הקורולה קרוס והנה כבר מגיע העדכון. לפי לשון ההודעה קורולה קרוס תהנה מהדור החמישי (חמישי…שישי…תשיעי…למה זה מעניין? מה התועלת שאתם תפיקו מזה!) של מערכת ההנעה ההיברידית בשנת 2023. למערכת הזו יש תוספת כוח של 25 כ"ס וגם שיפור של 23% בצריכת הדלק המשולבת ביחס לקורולה קרוס היוצאת (שכאמור לא הגיעה אלינו ממש).
טויוטה קורולה קרוס הייבריד, מצוידת כסטנדרט במערכת הנעה כפולה, AWD, ומצוידת במנוע 2.0ל' המפיק 194 כ"ס ומציג צריכת דלק משולבת של 37 מייל לגלון (הערכת טויוטה) שזה בשפה שלנו יוצא כ-15.73 ק"מ/ל' – בערך. לא הצלחנו להרחיק יותר משתי ספרות אחרי הנקודה.
במקביל לוואריאנט ההיברידי, תשווק גם גרסת בנזין לא מחושמלת בה מנוע ה-2.0ל' מפיק 169 כ"ס ומציג צריכת דלק משוערת של 30 מייל לגלון (12.75 ק"מ/ל') עם הנעה כפולה – AWD.
• מבחן דרכים טויוטה יאריס קרוס הייבריד
בנוסף לנ"ל גם הטויוטה קורולה קרוס הייבריד תשווק כסטנדרט עם חבילת סיוע ובטיחות אקטיבית, TSS3.0 שכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטח מת ועוד. בקבינה תמצאו את מערכת המולטימדיה האחרונה שמקבלת סופסוף גם קארפליי ואנדרואיד אוטו. בהיצע יהיו חמש רמות אבזור: מ-LE ועד XSE והיא תגיע על חישוקי 17 אינץ' ועם אופציה ל-18 אינץ' ברמות האבזור הגבוהות.
טויוטה קורולה קרוס שווקה כאמור עד עתה בערוץ היבוא המקביל שם מחירה עמד על כ-180 אלף שקל. כמה היא תעלה אם או כשתגיע ליבואן הישיר?