רוני נאק
בצעד תקדימי משרד התחבורה בדרום קוריאה אסר לנהוג ביותר מ-20,000 מכוניות ב.מ.וו בעקבות יותר מ-30 מקרי דליקה בשל תקלות טכניות בכלי הרכב – כך דווח בעיתונות באסיה. הצעד החריף הזה הגיע אחרי שבתחילה התבקשו בעלי ב.מ.וו להימנע מנהיגה במכוניות שלהם כאשר במקביל התנהלה חקירה באשר למקורות לדליקות המסוכנות. אולם משרד התחבורה הקוריאני (דרום קוריאה המערבית המתקדמת ולא הצפון שם בקושי יש מכוניות) החליט להחריף צעדים ולאסור כליל עליה על הכבישים של 27,246 מכוניות המתחלקות על פני 42 דגמים שונים של ב.מ.וו. מכוניות אלו, שעדיין לא הגיעו לבצע קריאת שירות (RECALL) המתייחס לבעיה ב-106,317 יחידות בקוריאה.
המטרה של משרד התחבורה, כך לפי הפרסום, אינה להעניש את בעלי המכוניות אלא לעודד אותם לגשת למוסכים ולטפל בבעיה בהקדם. ומי שלא? ובכן כאן העסק מעט יותר דרקוני מאצלנו. מי שלא יגיע לטפל ב-RECALL או ימשיך לנהוג ב-ב.מ.וו שלו בניגוד לחוק צפוי לקנס של עד 10 מיליון WON (כ-33,000 שקלים).
38 מקרי שריפה של מכוניות ב.מ.וו נרשמו בקוריאה מתחילת השנה בגלל כשל במערכת מיחזור גזי הפליטה (EGR). לפי ב.מ.וו הבעיה תעלם ברגע שהרכב יטופל במסגרת ה-RECALL. במקביל ממשלת דרום קוריאה הודיעה כי תבחן את נתוני הפליטה של המכוניות הנ"ל כדי לשלול חשש למניפולציה של מערכת הפליטה כדי לקבל נתוני זיהום לא-אמת. כך לפי המקורות באסיה.
בישראל – חשוב לציין – אי ביצוע של ריקול (קריאת שירות) לא יאפשר לבעל הרכב לחדש את רשיון הרכב או להעביר בעלות. בעל ב.מ.וו מודאג? בקישור הזה תוכל לבדוק האם גם ה-ב.מ.וו שלך זקוק ל-RECALL.