שבת , 20 אפריל 2024
החל היצור הסדרתי של ב.מ.וו iX3 החשמלית. סנונית ראשונה שגם תגיע לישראל. צילום: BMW

ב.מ.וו iX3 החשמלי בדרך

רוני נאק

BMW מצטרפת בימים האחרונים ל-מרצדס ו-אאודי עם יצור סדרתי של רכב פנאי בממדים בינוניים. ביום שישי האחרון, ה-2 לספטמבר, ירד מקו היצור של בריליאנס בשאנגיאנג (שותפתה הסינית של BMW).

בהודעתה לעיתונות הדגישה BMW את ההקפדה על איכות היצור של הרכב, אשר מיועד לשיווק גלובאלי ועתיד להגיע גם אלינו. Zero defect concept הם קוראים לזה, בניסיון להרגיע את הרוכשים במערב לגבי האיכות הצפויה של כלי הרכב שיקבלו משם. כדי להדגיש זאת הם ציינו כי מבצעות 128 בדיקות מכאניות, 994 בדיקות תוכנה ו-140 בדיקות פונקציונאליות של הרכב בתנועה בתחרישים שונים.

החל היצור הסדרתי של ב.מ.וו iX3 החשמלית. מוצר BMW ראשון של יצור בסין עם הפצה גלובאלית. צילום: BMW

אם במקרה ברחתם לים בסגר ופספסתם את ההשקה של הדגם. בשבילכם אספר כי ב.מ.וו iX3 הוא רכב פנאי חשמלי 100%. לא היברידי. לרכב מנוע חשמלי עם תפוקה של 286 כ"ס ו-40 קג"מ. המנוע מקבל כוח מסוללת ליתיום עם קיבולת של 80 קוט"ש שיכולה לקבל טעינה מהירה של עד 150 קו"ט מעמדת טעינת DC חזקה. זמן הטעינה מעמדת טעינה ביתית (11 קו"ט תלת פזי) עומד על 7.5 שעות.

הביצועים עוסקים ב-6.8 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מירבית של 180 קמ"ש וטווח מירבי של 460 קילומטרים (WLTP). ההנעה כפולה-קבועה עם 57% העדפת מומנט לגלגלים האחוריים.

החל היצור הסדרתי של ב.מ.וו iX3 החשמלית. מנוע חשמלי יחיד על ציר אחורי. ההנעה כפולה. צילום: BMW

מאחר שה-iX3 מתבסס על הפלטפורמה של X3 ה"רגיל" (בדומה למרצדס EQC), חבילת המתלים היא BMW קלאסית עם עצמות עצה כפולות בחזית ומתלה רב-חיבורים מאחור. גם בסיס הגלגלים נשמר עם 286 ס"מ והמידות החיצוניות דומות. ב.מ.וו מציינת גם מרווח גחון של 180 מ"מ ועומק צליחת מים של 500 מ"מ.

רכב הפנאי החשמלי של BMW צפוי להגיע לישראל במחצית הראשונה של 2021

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × three =