יום שישי , 19 אפריל 2024
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV

רוני נאק

קבוצת רכבי הפנאי היא החשובה ביותר מכל קבוצות הרכב – בישראל כמו בעולם – משתי סיבות: היא צומחת מהר מאד (וזו דרך לומר שאלו המכוניות שאתם מעדיפים לקנות) וגם שממדיה עוד רגע עוברים את אלו של הפרטיות הקומפקטיות ואם מצרפים את קבוצות C ו-B של רכבי הפנאי הנוכחיים ואלו אשר צפויים להגיע בתחילת השנה הבאה הרי שמדובר כבר בסגמנט הרכב הגדול ביותר. ואם יבואן רכב מתכוון לעמוד ביעדים שנקבעו אי שם ברומו של מגדל השן – הוא חייב שיהיה לו בפורטפוליו SUV גדול, קטן ובינוני. כמו שלושת הדובים של זהבה.

• חסכו אלפי שקלים בקניית רכב חדש – למשל 20,000 שקלים על רנו קדג'ר דיזל

 

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק

מיצובישי ASX

רק חודש חלף מאד שכלמוביל החלה לשווק את ה-ASX בישראל וכבר המלאים מדולדלים בחלק מהגרסאות. אתם אוהבים את המכונית הזו ודי בצדק. מיצובישי ASX ממלאת את החלל שהיה ריק זמן רב (מדי) מתחת למיצובישי אאוטלנדר ומביא הרבה מהאיכויות שיש לאאוטלנדר. לא מעט כי מדובר במכונית המשתמשת בפלטפורמה ובמנוע+תיבת הילוכים רציפה שאתם מכירים מזה שנים. וכאילו רק כדי להמחיש את הטיעון של הפתיח – מיצובישי ASX כפי שנמכר בישראל הוא "מהדורה מיוחדת" עבור השוק הישראלי אשר חובב מנועי בנזין ותיבות הילוכים אוטומטיות. ואני משער שכלמוביל התחייבה בפני מיצובישי על רכישת כמויות נאות מהנ"ל כדי שאלו יסכימו לייצר את הפרודוקט.

למבחן הגיע גרסת הפרימיום של מיצובישי ASX זו מצוידת ב-7 כיותר אוויר, מערך בטיחות אקטיבי הכולל בלימת חירום, התראה על סטיה מנתיב והחלפת אורות – בנוסף לכל שילושי האותיות שאתם מכירים הנוגעים לבקרת יציבות משיכה וכו'.

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? תא נהג מיושן בעיצוב, מפל חומרים ניכר, קונקטד מצילה את המצב. צילום: רוני נאק

עוד בפרימיום יש דיפוני דלתות דמוי עור, ריפודי מושבים דמויי עור, מושבים מחוממים, גג שמש פנוראמי עצום עם תאורת LED לאורכו. כל רשימת האיבזור הארוכה קיימת בכל הגרסאות – וזה יפה – וכולל חישוקי סגסוגת 18 אינץ', עיטורי כסף, חלונות כהים, ספויילרים ועוד. כסטנדרט קיימת גם מערכת קונקטד של כלמוביל – קישוריות מלאה, אפליקציות רבות ושימושיות ובהן רדיו אינטרנטי, WAZE ועוד – וחבילת גלישה לשנה חינם כחלק מהעסקה (בהמשך 140 שקלים לשנה).

מחיר הבסיס של מיצובישי ASX פרימיום עומד על 142,900 שקלים

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק

סובארו XV

זה הדור השלישי של סובארו XV ולמעט הסמל על הישבן אין הרבה מהמשותף לסובארו XV שהכרתם עד היום. הוא משתמש בפלטפורמה הגלובאלית החדשה של היצרן אשר כבר הוצגה באימפרזה החדשה ועתידה לשרת גם בפורסטר ואאוטבק הבאים. לשלדה החדשה בסיס גלגלים ארוך ב-30 מ"מ, ל-266.5 ס"מ, והיא גם קשיחה וקלה יותר מקודמתה. דור מנועי FB התעדכן עם 80% רכיבים חדשים ומנוע ה-2.0 ל' קיבל מהלך וקדח שונים התפוקה עומדת על 154 כ"ס וכ-20 קג"מ בעוד שרכב המבחן הגיע עם מנוע 1.6ל' עם תפוקה של 112 כ"ס וכ-15 קג"מ. לתיבת ההילוכים הרציפה טווח יחסי העברה רחב יותר עם יותר "קצר" לזינוקים ויותר "ארוך" לשיוט.

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? איכות כללית מצויינת, תנוחת נהיגה פרייבטית ויש EYESIGHT בחלק מהגרסאות צילום: רוני נאק

בתחום האיבזור מערכת אייסייט של סובארו דופקת כאן הופעת בכורה בישראל – דור רביעי ועשור מאז שהוצגה עולמית. זו משתמשת בצמד מצלמות כדי לספק בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום עירונית המזהה גם רוכבים על שניים וגם הולכים על שניים ועוד.

גרסת פרימיום מצוידת גם במערכת מולטימדיה מקורית, ריפודי עור ודיפוני עור על הדשבורד, חישוקי סגסוגת בשני גוונים, חלונות כהים ועוד.

מחיר הבסיס של סובארו XV אייסייט עומד על 142,990 שקלים להשקה.

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק

נהיגה

לרגע הייתי יכול לדמיין את הימים ההם של מיצובישי אבולושן מול אימפרזה STI…אחשלי היה אז ממש כיף. אלא שרמות הרעש בתאוצה מלאה בשני הכלים לא ממש עושה חשק. עם תיבות הילוכים רציפות בשניהם אשר מחזיקות את המנוע בסל"ד גבוה עד שתגיעו למהירות הרצויה – הרעש תחת כוח נוכח למדי. כאן, ברמת הדציבלים מיצובישי מנצחת – היא הקולנית מן השתיים (יחידת ההנעה הזו לא הייתה שקטה גם באאוטלנדר). בידוד הרעש העדיף של סובארו מעמם את המנוע ומאיתנו נגזלת אותו גרגור בוקסרי מחוספס שפעם אהבנו.

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? 1.6ל' עדיין ללא טורבו – לפחות חסכוני מבעבר. צילום: רוני נאק

המנועים כמובן שלא עומדים אחד מול השני ויתרון הנפח והכוח של מיצובישי מתבטא גם בתאוצות מהמקום ותאוצות הביניים. מצד שני ה-XV 1.6ל' הרגיש יותר חי ונמרץ מקודמו שהיה די…אדיש ללחיצה על המצערת. מנגד צריכת הדלק הממוצעת של סובארו הייתה כ-12.5 ק"מ לליטר בעוד שמיצובישי ASX התייצב על ממוצע של 8.5 ק"מ/ל' אאוץ'.

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק

חווית הנסיעה מעורבת. אהבתי את תנוחת הנהיגה של מיצובישי – אתה מרגיש ממש גבוה ו"SUVeish", שדה הראיה מצויין לכל כיוון (בהסתייגות ממראת הצד של הנהג) וגם מכסה המנוע נראה לעין כמו ברכב שטח אמיתי. אולם חווית ה"פרימיום" נמצאת אצל האחות של פוג'י – סובארו – הדור הזה זינק קומה בכל הקשור לאיכויות תא הנוסעים וחווית האיכות שהוא מציע לנוסעים. תנוחת נהיגה פרייבטית למדי, מושבים נוחים מאד והכל "נופל ליד".

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? מנוע חזק, קצת מחוספס ודי צמא. צילום: רוני נאק

בשיוט הסובארו שקטה מאד, נייטראלית ויציבה גם במהירות גבוהה למדי. אהבתי את ההיגוי הישיר והחד יותר שיש במיצובישי וגם הבלמים של מיצובישי נושכים חזק יותר ובאופן פרוגרסיבי יותר. כביש מפותל גילה את המתלים וניתוב המומנט של סובארו והשאיר את ה-ASX גמלונית מאחור. המנוע יכול להיות חזק יותר אבל עם רכינה בפניות ומחסור בריסון של עומסי צד – יש בפיתולים לסובארו יתרון שלדה/מתלים הרבה יותר גדול ממה שהמנוע החזק של מיצובישי יכול להתגבר עליו.

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק

שטח

למיצובישי מרווח גחון של 21.5 ס"מ והנעה קדמית בלבד. לסובארו XV מרווח גחון של 22.0 ס"מ והנעה כפולה, ומתלים מכויילים נפלא וגם x-Mode המשנה את מערכות בקרת המשיכה כדי למקסם יכולת בשטח. הפערים האלו מתורגמים מיד לחוויה שונה מאד על דרך עפר – למשל משהו רגוע כמו דרך נוף כרמל שעליה צילמנו. בעוד שהסובארו סופגת ומרחפת, המיצובישי (טובה בכל קנה מידה) מעבירה יותר לקבינה, ופחות נהנית מהמשיכה לטבע של האיש הזה שמאחרי ההגה. למעט זווית הגישה העדיפה של מיצובישי – כאן יש לסובארו יתרון אדיר.

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק

ועוד דברים

מושבים אחוריים – במיצובישי ASX החלק האחורי של הרכב מרגיש דל למדי. המושב הוא בסדר – יחסית זקוף והכניסה אליו דרך מפער צר וגבוה. בסובארו XV החדש מפער הדלת רחב מאד – נמוך יותר משל מיצובישי – והמושבים עמוקים ונוחים יותר. מרווח הראש מוגבל יותר בסובארו – בשל קורת גג קרובה לראש. הגישה לתא המטען של סובארו XV טובה יותר בזכות דלת רחבה ומדף שזז רחוק יותר. למיצובישי מפער יותר צר אבל נפח גדול יותר עם 393 ל' מול 310ל' בסובארו.

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק

לסיכום

מיצובישי ASX מגיע לישראל אחרי מתיחת פנים ובמפרט מקומי עשיר ונדיב אשר כולל גם מנוע 2.0ל' מוכר ואמין. זו בעיניי אחת הקניות הקלות והבטוחות יותר שאפשר לעשות בסגמנט הזה – למי שלא רוצה הפתעות.

סובארו XV מדלגת צעד משמעותי לפנים בכל מימד – מנוע, שלדה, איכויות ואיבזור וכמובן חבילות בטיחות מתקדמת – היכן שקיימת – ופער הדורות בין שתי המכוניות האלו נוכח וניכר בכל קילומטר שנסענו – כך שהפעם הדרבי היפני מוכרע בפינה של הכחולים והביתה ניסע עם סובארו XV החדש.

מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV - מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? צילום: רוני נאק
מבחן משווה מיצובישי ASX מול סובארו XV – מי תהיה היפנית המועדפת עלינו? (זו מימין) צילום: רוני נאק

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten + 6 =