יום שלישי , 23 אפריל 2024
האם אחד האייקונים של תעשיית הרכב בארה"ב הגיע לסוף דרכו? קרייזלר פאסיפיקה. צילום: רוני נאק

האם מותג Chrysler ייסגר?


רוני נאק

על רקע התקדמות המיזוג בין PSA ל-FCA וההגעה להצבעת בעלי השליטה ליצירת "סטאלנטיס" הענקית, כדאי להסתכל על האיש שעתיד להשיט את הספינה העצומה הזו. קראלוס טוורס, שכרגע הוא בראש PSA. לאיש יש מוניטין של אחד המביט היטב בגיליונות העבודה של כל מותג וכזה שאין לו היסוסים לקטוע דגמים או יוזמות שאינם רווחיים מספיק. מי שכבר עשויה להיות על הכוונת שלו היא חטיבת קרייזלר שדגמים נמכרים מאד לאט ונהנים מביקושים נמוכים ביותר.

ברקע ישנם דיונים לגבי האפשרויות לשיתופי פלטפורמות ויחידות הנעה. דבר העשוי לחסוך מיליונים רבים בפיתוח דגמים עתידיים. במקביל אלו חדשות ממש לא טובות לכוח העבודה שצפוי יהיה להצטמצם בארה"ב ובאירופה לאחר הטמעת הטכנולוגיות של PSA.

ההשערה היא ששתי הענקיות לא תוכלנו להישאר עם מלא היצע המותגים והדגמים שלהן אם הן רוצות שהגוף המאוחד, סטלאנטיס, יהיה רווחי. המהלך הראשון יופנה דווקא לאירופה בה ל-PSA ולפיאט יש חפיפה רבה. פיאט עובדת כרגע בתפוקה נמוכה והיא מקור לדאגה רבה במדינה בתור המעסיק הפרטי הגדול ביותר באיטליה. תקוות האיטלקים נתלות במותגי אלפא רומיאו ומזראטי. אולם אנאליסטים מעריכים שגם שתי אלו זקוקות לזריקת השקעה משמעותית בעיקר כדי לסגור פערים טכנולוגיים בתחומי ההנעה ההיברידית והחשמלית.

מותג JEEP ודגמים כמו הקומפאס שבצילום עושים חיל. צילום: רוני נאק

בארה"ב מותגי ג'יפ ו-RAM עושים חיל. נמכרים היטב, הדגמים מבוקשים והרווחיות נהדרת. מנגד ניצבת קרייזלר הוותיקה עם שני דגמים: ה-300 המזדקנת (פרי של השיתוף בשעתו עם דיימלר), ומיניוואן פאסיפיקה שהיא הנינה של הוויאג'ר שהמציא את הסגמנט לפני שנים רבות. הצבעת בלי המניות מתקיימת היום. אנו צפויים לחזות בתהליך מרתק.

Check Also

נכנסת לשטיפה עם טסלה סייברטראק? איבדת אחריות

אסור לשטוף את הסייברטראק באור שמש ישיר, אסור לשטוף מבלי להעביר ל"מצב שטיפה" אם כן - אתה עלול לאבד אחריות - על כדור הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 + seventeen =