יום חמישי , 25 אפריל 2024
מיצובישי אקליפס קרוס החדש. מעודן יותר, מרווח יותר עדיין בחירה סולידית. צילום: מיצובישי

מבחן דרכים מיצובישי אקליפס קרוס

רוני נאק

האקליפס קרוס הוא רכב הפנאי שנכנס באמצע של כריך הדגמים של יצרנית הרכב היפנית. בשעתו הוא חלק את הפלטפורמה של האאוטלנדר, אלא שזה התחדש עם דור כל-חדש והאקליפס היה צריך לסגור את הפער שנוצר. והוא נסגר היטב.

מיצובישי אקליפס קרוס החדש. מעודן יותר, עגלגל יותר ועם תא מטען גדול יותר. צילום: תומר פדר

מעודן ועגלגל

תהליכים עולמיים גרמו לכך שכיום אנו מקבלים את דגמי מיצובישי מההיצע הצפון-אמריקאי של ענקית הרכב. זה משהו שכדאי לזכור עכשיו כי בהמשך, בנהיגה, נתייחס אליו.

בין השינויים הבולטים ביותר הם המרכב. זה ארוך מקודמו ב-14 ס"מ ומרווח הגחון גדל ב-2 ס"מ. האורך 4,545 מ"מ, הרוחב 1,805 מ"מ, והגובה 1,685 מ"מ. גרסת ה-4X4 מעט רחבה יותר: עם 1,690 מ"מ וגם גבוהה יותר עם מרווח גחון שימושי של 215 מ"מ. בכל מקרה מדובר על בסיס גלגלים שעומד על 2,670 מ"מ. הצמיחה בממדים מאפשרת יצירת תא מטען גדול יותר. זה עומד עתה על 512ל' ועד 1,150ל' עם שורת מושבים שניה מקופלת.

מיצובישי אקליפס קרוס החדש. כלי עירוני מושחז בעל נוחות מצוינת, ישיבה גבוהה ותמרון קל כמו של מכונית קומפקטית. צילום: מיצובישי

• מבחן דרכים מיצובישי אאוטלנדר החדש

במימד העיצוב, מאמץ האקליפס קרוס החדש את המראה המותגי העדכני של החזית. חשוב מזה הוא משיל את הקווים המחודדים והמפוסלים שהיו לטובת אחוריים עגלגלים וחושניים יותר כשעל הדרך הוא משיל את השמשה האחורית המפוצלת שהייתה מעט ווירדית. המראה הכולל הוא עתה הרבה יותר קל לבליעה וגם הפרופורציות של האורך-מול-גובה, נראות טבעיות יותר.

בפנים, כמו שאנו אוהבים נמצא תנוחת ישיבה גבוהה המעניקה ראות, נוחות ושליטה מצוינת לנהג. כאשר ליושבים מאחור מוצעת מערכת המציעה שמונה רמות הטיה למשענת הגב.

מיצובישי אקליפס קרוס החדש. קוקפיט המשלב את הנהירות של מחוגים אנאלוגיים לצד מסך מולטימדיה 9 אינץ' עם ממשק קונקטד-קאר בעברית. האיכות הכללית טובה מאד. צילום: רוני נאק

הקוקפיט נותר בגדול ללא שינויים מהותיים והוא עדיין אנאלוגי וקל לפיענוח. לצידו תגלו מסך מולטימדיה 9 אינץ' עם ממשק Connected Car של כלמוביל בשפה העברית אשר כולל המון אפליקציות שימושיות וגם ממשקי קארפליי ואנדרואיד. שילוב נטול יומרות של יעילות יפנית טיפוסית עם ההייטק המתבקש לקישוריות מודרנית והנגשת מקורות בידור ומידע רבים אונליין.

חבילת הבטיחות כוללת רשימה ארוכה של פריטים אקטיביים ופסיביים. למעט רמת איבזור "אינטנס" הבסיסית ביותר שמקבלת דרגה 3, בכל רמות האבזור האחרות תמצאו 7 כריות אוויר ומערך בטיחות וסיוע אקטיבי לנהג (דרגת הבטיחות 5 אצל כולם).

מיצובישי אקליפס קרוס החדש. למנוע הטורבו שבתקינה אמריקאית מעט פחות כ"ס אבל הוא חלק מאד ואם תלחצו הוא מזיז את הכלי הזה באופן נאה בעיקר בתאוצות ביניים. צילום: רוני נאק

יחידת ההנעה מוכרת לכם כבר היטב. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5ל' המפיק 152 כ"ס ו-25.4 קג"מ. חדי העין וצלולי הזכרון ישימו לב לירידה קלה בתפוקה. זאת כדי להתאים לתקנות זיהום האוויר הצפון אמריקניות. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה, קלת משקל ומכוונת לחסכון בדרך. פעולתה מתאפיינת ב-8 הילוכים וורטואליים אשר מדמים לנהג תחושה של נהיגה בתיבת הילוכים פלנטרית טובה ומרובת הילוכים. בפועל זה עובד.

מחיר הרכב ברמת פרמיום עומד על 181 אלפי שקלים וזה כולל ריפודי עור סיננטי, גג שמש כפול, פנסי LED ועוד רשימת אבזור ארוכה.

מיצובישי אקליפס קרוס החדש. ברמת האבזור הבכירה תקבלו ריפודי עור סינטטי וגם חימום לשני המושבים הקדמיים. צילום: מיצובישי

נהיגה

ובכן הניחוח האמריקאי של השינוי ניכר היטב באופן שבו המיצובישי אקליפס קרוס החדש נוסע. הוא יותר רך ומגהץ ממה שהיה בעבר. המחיר הוא ירידה בזיק הספורטיבי שנותר עתה בעיקר בשם הדגם ובזכרון עמום של דגם שמעולם לא יובא ארצה באופן סדיר.

סיבוב עירוני מחזק זאת עם ישיבה גבוהה המקנה שדה ראיה מצויין, ונוחות טובה מאד שמגיעה מהריסון החדש של המתלים. בהחלט שידרוג מהותי בנוחות הנסיעה במרחב העירוני. בנוסף, בידוד הרעשים טוב מאד והמנוע נוכח רק במאמץ מכוון של האצה חזקה. קוטר הסיבוב שימושי והממדים שנותנים חתימת רחוב קטנה, הופכים את החיים בעיקר לנוחים ונעימים.

מיצובישי אקליפס קרוס החדש. עיצוב החזית וגם האחוריים הרבה יותר קלים לבליעה לציבור הרחב. התוצאה נאה יותר ועדיין קלה לזיהוי. צילום: תומר פדר

מחוץ לעיר חשבנו לנצל את האופי האמריקאי עד תום כדי לבקר את "מתושלח" בקיבוץ קטורה. סיפור מעניין של גרעין של עץ תמר של מכון הערבה ללימודי סביבה שהצליחו להנביט זרע שנמצא בחפירות ארכיאולוגיות של מצדה. העץ, מזן של דקל שכבר נחשב לנכחד אינו לבד לידו יש את "חנה" שנבטה מגרעין בחפירות קומראן. אולי יחד הם יתנו לנו בעתיד את הטעם המקורי שכבר עבר מהעולם.

בתנאים האלה של שיוט למרחקים ארוכים האקליפס קרוס היה נוח ונעים מאד. מעט רעשי רוח ורעשים סביבה שחודרים פנימה.  חימום המושבים הקדמיים היא נפלא ביום הקריר של הנהיגה הארוכה. אפילו שהדרך ארכה כמעט 3 שעות לכל כיוון, הנוחות המצויינת של הרכב אפשרה לנו לפצוח בפעילות המתוכננת במדבר מבלי להיות מותשים מהדרך.

מיצובישי אקליפס קרוס החדש. משוטים בגב גלגל ההגה. למען הנאתך. וגם בקרת שיוט אדפטיבית, התנעה ללא מפתח ועוד. צילום: רוני נאק

הדרך חזרה הייתה דינמית יותר בחלקה. כאן האקליפס קרוס היה צריך להתמודד עם עליות ארוכות בכביש ופיתולים רבים. למרות ירידה קלה בתפוקה עדיין יש למנוע הזה די הרבה מיץ כדי לטפס בקצב נהיגה בריא. לזה יש להוסיף היגוי  מצוין, עם משקל ודיוק ומשוב טוב מאד וגם בלמים נהדרים בעלי נשיכה איתה אשר נוסכים בטחון רב.

מעט השטח שעשינו באיזור לוטן וקטורה הוגבל לשבילי שדות חוליים בין משטחי דלעת ענקיים וקקטוסים. ללא הנעה כפולה היה עלינו להיזהר היכן מניחים גלגלים שלא לשקוע. אבל מרווח הגחון מאפשר התגלגלות בטוחה בשבילים האלה תחת מגבלות של שיקול דעת.

מיצובישי אקליפס קרוס החדש. מושב אחורי מרווח עם יותר מקום לראש וריפודים מאד איכותיים. צילום: רוני נאק

מה פחות?

צריכת הדלק של מנוע הטורבו מושפעת מאד ממשקל הרגל על דוושת המצערת. כך שקטע הנהיגה הדינאמי ממש נגס בממוצע סביר של כ-12 קמ"ל בנהיגה רגועה.

תיבת הילוכים רציפה, למרות שעובדת הרבה יותר טוב מהממוצע בתעשייה, עדיין תחת מאמץ עליית הרעש והרחש של המנוע מוחשית ומורגשת היטב בקבינה. אם תרצו זה חיווי קולי ללחץ של הנהג על המצערת.

הסתייגות מעט מוזרה לאחרונה היא מגלגל ההגה, זה דק אבל גדל-קוטר וגורם לתחושה של רכב מיושן.

בנהיגה דינמית המתלים הרכים מתקשים לעמוד בעומסים ומאותתים לנהג (אם הוא מקשיב) שרצוי לגלח קמ"שים פן פאדיחה. התערבות מערכות בקרת היציבות והמשיכה הן איתות ברור מאד בעניין הזה.

הערה אחרונה נוגעת למשטחים המבריקים בשחור-פיאנו מהמם. אלו נשרטים מאד בקלות ומקבלים "שריטות שערה" זעירות שמטריפות אותי. זה ניכר בעיקר בקונסולה המרכזית שבין הנהג לנוסע. רק שימו לב מה אתם מניחים שם.

מיצובישי אקליפס קרוב החדש. מרגישה כמו מלכה על הכביש הפתוח. צילום: תומר פדר

סיכום

מיצובישי אקליפס קרוס נותן לכם את הנוסחה היציבה, הבטוחה וכן גם הצפויה ממיצובישי ויותר מזה מיצרן יפני ותיק ומנוסה. המוצר עתה בוגר יותר, נאה יותר ומאובזר בעושר רב. את מה שהוא מוותר עליו בתחומי הביצועים וההתנהגות הוא מפצה עם נוחות נסיעה טובה מאד וחלל פנים גדול ושימושי יותר. איזו גרסה עדיפה? ברור שה-4X4! מכיוון שזו מאפשרת לכם לעשות יותר מרק לנסוע על הכביש על האוטו הזה. וזכרו שמיצובישי בשטח הוא מיצובישי שמח.

Check Also

יונדאי נערכת למתקפת דגמים

מתקפה לכל רוחב חזית השוק. יונדאי ישראל נערכת לגל השקות נרחב מהקאספר הקטן ועד לפאליסייד העצום. מרכבים עממיים ועירוניים ועד דגמי N חדשים עם מאות כוחות סוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen + 8 =