תומר הדר
קונסיומר ריפורטס, ארגון הצרכנים האמריקאי הנחשב לסמן הימני ביותר בכל הנוגע לקביעת איכויותיהם של אלפי מוצרים – החל בעגלות לפעוטות וכלה במדפסות וכלי רכב- מפרסם דירוג חדש לרכבי כביש שטח. בשונה מארגונים רבים, הקונסיומר ריפורט נחשב לגוף עצמאי לחלוטין. את המוצרים הנבחנים – כולל כלי רכב- חברי הארגון רוכשים ולא מקבלים, כדי להבטיח שעדותיהם לא יושפעו לרעה.
כך גם המקרה בכלי רכב. על פי קונסיומר ריפורט, שמבצע בכל רכב 50 מבחנים שונים, רכב הכביש שטח הקטן הטוב ביותר הוא סובארו קרוסטרק, שבישראל מכונה VX. כך, בעוד שהדור החדש של הקרוסטרק, או VX נמצא כבר ממש מעבר לפינה, הקונסיומר ריפורט קובע כי הדגם הנוכחי פשוט מצוין. במפתיע, בארגון מציינים שגם האימפרזה שעליה הוא מבוסס היא מכונית אטרקטיבית, אך אנו מדברים כאן על רכבי כביש שטח, לא? כמובן, אי אפשר טוב בלי רע. מי הוא רכב הכביש שטח שעליו הארגון לא ממליץ? כאן מדובר בפיאט 500X.
בכל הקשור ברכבי כביש שטח בינוניים, קונסיומר ריפורט קובע כי טויוטה היילנדר הוא הטוב ביותר – בין היתר המנוע, V6 בנפח 3.5 ליטרים זוכה לשבחים. הכביש שטח הבינוני הגרוע ביותר? שוב מוצר מבית פיאט קרייזלר- הפעם רנגלר סהרה, גרסת האנלימיטד נטולת הנעילות של הרנגלר. ומה עם כביש שטח גדול? כאן היוצרות מתהפכות: דווקא מוצר של פיאט קרייזלר- דודג' דוראנגו לוקח את המקום הראשון – ואילו את המקום האחרון לוקח טויוטה סקויה, כביש שטח ענקי. ומה עם הפרמיום? כאן כמובן מדברים גרמנית: פורשה מקאן ואאודי Q7 שולטים ללא עוררין בקטגוריות הבכירות של רכבי הכביש שטח הבינוניים והיוקרתים – ואילו במרחק רב אחריהם במקומות האחרונים משתרכים בעצלתיים קדילאק אסקלייד ולנד רובר דיסקברי.