יום שלישי , 11 דצמבר 2018
דף הבית » חדשות » אין יותר דיזל מיפן
אין יותר דיזל מיפן
טויוטה, הונדה וניסאן מורידות את גרסאות הדיזל מההיצע באירופה - דיימלר חושבת זהו טעות. צילום: רוני נאק

אין יותר דיזל מיפן

רוני נאק

ענקי הרכב מיפן גורעות את גרסאות הדיזל של מכוניותיהן מהשוק האירופאי בעקבות חששות של לקוחות וירידה במכירות. במקום זאת הם מפנים מאמצים לפיתוח מערכות הנעה חשמליות.

מנועי דיזל היו במשך שנים רבות במרכז שוק הרכב באירופה. היצרנים האירופאים – ובמרכזם פולקסווגן דיברו רבות בשבחי צמצום פליטת הפחמן הדו חמצני, וצימצום עלויות הדלק למשתמשים. זאת, למרות שמנועי דיזל פולטים יותר NOX – החברות ציפו כי פיתוחים עתידיים של מערכות סינון יפתרו את הבעיה והדרישה מהשוק תמשיך. יצרנים יפניים רבים הציגו גרסאות דיזל כדי לענות על הדרישה באירופה אולם אז הסקנדל של דיזלגייט גרם להם למצא אפיק חלופי לדיזל.

טויוטה, הונדה וניסאן מורידות את גרסאות הדיזל מההיצע באירופה - דיימלר חושבת זהו טעות. צילום: רוני נאק

טויוטה, הונדה וניסאן מורידות את גרסאות הדיזל מההיצע באירופה – דיימלר חושבת זהו טעות. צילום: רוני נאק

ניסאן – אשר שואבת את טכנולוגיית הדיזל מרנו – תוריד בהדרגה את ההצע עד להפסקת המכירות בשנת 2021. בשוקי המזרח ובארה"ב – ניסן מציעה דיזלים רק בכלי רכב מסחריים.

טויוטה – היא כבר מוותרת על הדיזלים בכל הדגמים החדשים אשר יוצגו לשוק האירופאי (עם הסתייגות ממסחריות ודגמים נוספים כמו לנדקרוזר). טויוטה מכרה בשנת 2017 באירופה 747 אלף מכוניות פרטיות – מהן רק 13% היו דיזלים.

הונדה – כבר הודיעה כי הדור הבא של רכב הפנאי שלה, CRV, אשר עתיד להיות מושק בסתיו 2018 יהיה ללא גרסת דיזל וכי היא תורדי בהדרגה את מנועי הדיזל מההיצע.

בקרב מותגים אירופאים הגיעו רמזים מ-FCA על צמצום ההיצע בשל "התנגדות הצרכנים" למכוניות עם מנועי דיזל. רנו וגם וולוו מקפיאות פיתוח דור מתקדם יותר של מנועי דיזל ומסיטות את המיקוד – והמשאבים – למערכות הנעה חשמליות.

טויוטה, הונדה וניסאן מורידות את גרסאות הדיזל מההיצע באירופה - דיזלים ימשיכות במסחריות ודגמים מיוחדים כמו לנדקרוזר. צילום: שטח

טויוטה, הונדה וניסאן מורידות את גרסאות הדיזל מההיצע באירופה – דיזלים ימשיכות במסחריות ודגמים מיוחדים כמו לנדקרוזר. צילום: שטח

לפי נתונים רשמיים יש ירידה של 17% במכירות של מכוניות דיזל בשוק האירופאי ברבעון הראשון של 2018. כאשר ברקע ניתנת הזכות החוקית לרשויות מקומיות ברחבי אירופה לאסור כניסת מכוניות דיזל לערים המרכזיות.

יחד עם זאת דיימלר (מרצדס) ממשיכה לפתח מנועי דיזל ומהמרת כי פליטת הפחמן הדו-חמצני הקטנה ואמצעי סינון מתקדמים יהיו המענה הנכון לתקנות זיהום אוויר שילכו יחמירו בשנים הבאות – הם צופים "רנסנס" לדיזל בעתיד הלא רחוק. גם ביפן מאזדה ממשיכה לפתח את מנועי הדיזל שלה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6