רוני נאק
באתר משרד התחבורה הופיע הרישום של האינאוס גרנדיר לו ציפינו מזה זמן (גם אני אישית). כאשר הוא מתומחר שם ב-700 אלף שקלים על ידי UMI היבואנית (אם כי לא בטוח שזה יהיה המחיר הסופי). גם בחו"ל, בעיקר בבריטניה וארה"ב, המחיר של הרכב גבוה ועומד על מעל ל-70 אלף ליש"ט. ביקוש עולמי ער לרכב הזה משמעותו שגם היצרן לא מוכן להתפשר במו"מ על המחיר – בטח לא לשוק כה קטן כמו ישראל.
מצד שני…כבר ראינו מקרים בעבר שהמחיר של רכב מסויים זינק בעשרות אחוזים לפני מכרזים ממשלתיים, בעיקר כשאין מתחרה באופק. אנחנו לא בטוחים שזה המקרה גם כאן אבל ספקולציה מעניינת שאינה תלושה לגמרי מהמציאות.
מידע נוסף שגילינו הוא שמדובר בגרסת "פילדמאסטר" של הדגם עם מנוע טורבו-דיזל (מתוצרת BMW) בנפל 3.0ל' המפיק 249 כ"ס ו-56 קג"מ בעזרת שני מגדשי טורבו. הרכב המיוצר בצרפת (במפעל שהיה פעם של דיימלר) מסוגל לגרור עד 3,500 ק"ג (משקל הכספת והמזומנים) והוא מיצור 2024.
המפרט באתר העולמי, כולל תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים, תיבת העברה עם LOW, נעילת דיפ' מרכזית (לא מצויין האם יש נעילות לפנים ומאחור), סייען חניה, פנסי LED, גלגל חילופי בגודל מלא, אנדרואיד וקארפליי אלחוטיים, מושבים מבית ריקארו.
בנוסף ישנם גם חישוקי 17 אינץ' עם צמיגים 80 אחוז לכביש, גג ספארי בחזית, סולם, ריפודי עור, מערכת שמע מושקעת, חימום למושבים קדמיים והכי חשוב מצפן ומד גובה.
אם זה באמת יהיה המפרט הישראלי הוא מלמד על קהל מטרה של מטיילים עשירים וכתחליף (לא ממש זול) למרצדס G קלאס שעולה כמעט X2.
אנשי השטח ימשיכו להנשים דיפנדרים ישנים.
שים אותו בפח אשפה הקרוב לביתך.