רוני נאק
טויוטה מתחילה לשווק גרסת "קרוסאובר" מוקשחת מראה של דגם המיני שלה: אייגו. בכך היא מצטרפת לסוזוקי איגניס שכבר מציעה מתכון דומה בסגמנט הזה. אלא שבשונה מסוזוקי, לאייגו X יש סמל טויוטה על החרטום.
לפי טויוטה "האייגו X מציע מציע תנוחת ישיבה גבוהה ומרווחת, שמשות גדולות וכשר תמרון מעולה בסמטאות ובחניה. תוספת הגובה מקנה שדה ראיה משופר". יש גם מרווח גחון בשביל אותם רגעים שצריך להגיע לאיזו פינה נידחת בבוש או בסמטה. הבשורה המשמעותית ביותר של הדגם הזה הוא שילוב של תיבת הילוכים רציפה CVT במקום הרובוטית חד-מצמדית שהייתה בדור הקודם. זה אפשרי בזכות מעבר לפלטפורמה חדשה ממשפחת TNGA של טויוטה (אותו ווריאנט שאנו כבר מכירים בצורה של יאריס ו-יאריס קרוס) כך שלמעשה מדובר בדור כל-חדש של הדגם אשר מיוצר עבור השוק האירופאי במפעל טויוטה בצ'כיה. טויוטה שמרה על המנוע הקודם: 3 צילינדרים אטמוספרי בנפח 1.0ל' המפיק 72 כ"ס (113 גק"מ של CO2 נתוני היצרנית).
בתוך האייגו X תמצאו מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד וחיבור בלוטות'. יש גם מצלמת חניה וצד מידע רב תכליתי המשולבת בלוח המחוונים. עוד תשמחו בוודאי לגלות כי תאורת היום היא מסוג LED. בתחום הבטיחות מצויידת האייגו X במערך TSS של טויוטה שכולל בהקשר הזעיר הזה, בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל יום/לילה, זיהוי דו"ג באור יום, סייען היגוי בחירום, מרכוז נתיב, זיהוי תמרורים והחלפת אור גבוה אוטומטית.
בצד הממדים, הכה חשובים בסגמנט המיני, טויוטה אייגו X גדלה משמעותית מקודמתה (שנולד אחרי מפגש לילי עם קבוצת PSA). האורך צמח ב-23.5 ס"מ תמימים ל-370 ס"מ וזה נתמך על ידי בסיס גלגלים שאורכו זינק ב-9.0 ס"מ ל-243 ס"מ ששם את האייגו בפועל כמעט בסגמנט הסופר-מיני. גם מימד הרוחב צמח בשתי ספרות. כך שעתה כבר לא באמת מדובר באותה אייגו זעירה אלא בכלי גדול יותר בעל קוטר סיבוב של 9.4 מטרים.
בהיצע שתי רמות אבזור:
טויוטה אייגו X ברמת PURE מתחילה ב-93,990 שקלים
טויוטה אייגו X ברמת PULSE מתחילה ב-98,990 שקלים