שבת , 27 אפריל 2024
האם תקנות זיהום אוויר מחמירות יזניקו את המחירים של מותג הלואו קוסט דאצ'יה? צילום: דאצ'יה
האם תקנות זיהום אוויר מחמירות יזניקו את המחירים של מותג הלואו קוסט דאצ'יה? צילום: דאצ'יה

האם מחירי דאצ'יה צפויים לזנק?

רוני נאק

רק שתבינו. דאצ'יה דאסטר הייתה בשנה שעברה ה-SUV השני הנמכר ביותר בשוק האירופאי – אחרי דגם אחר של קבוצת רנו/ניסאן – רנו קפצ'ור. מאז שהמותג חזר לחיים תחת שליטת רנו – הוא נגע בלבבות רבים בזכות המחיר ההגיוני של הדגמים השונים ולמרות שחלקם מאובזרים פחות ולא הכי מהוקצעים. במשך תקופה ארוכה היא הייתה המותג הצומח ביותר – גם בישראל.

• כך תגשימו חלום של רכב חדש!

אלא שעתה, החטיבה שחסכנות היא מילה נרדפת לשמה, עשויה להפוך לגורם המייצר גרר בקונצרן שעדיין סוער מפרשיות גוהן. והסיבה לכך היא שלמוצרי דאצ'יה הנוכחיים יש פער טכנולוגי גדול למדי להשלים לקראת יעדי הזיהום של השוק האירופאי ב-2021. לפי אנאליסטים יהיה על דאצ'יה לעשות אובראול משמעותי בכל קו הדגמים שלה אם היא תרצה להמשיך להיות משווקת ב-EU.

האם תקנות זיהום אוויר מחמירות יזניקו את המחירים של מותג הלואו קוסט דאצ'יה? צילום: דאצ'יה
האם תקנות זיהום אוויר מחמירות יזניקו את המחירים של מותג הלואו קוסט דאצ'יה? צילום: דאצ'יה

החל משנת 2020 יהיה על יצרניות הרכב לעמוד במגבלות חדשות של פליטת המזהמים של כל הדגמים שהן מייצרות ומשווקות. אי עמידה ביעדי הזיהום יגררו קנסות של מאות מליוני דולרים. בהתייחס לקבוצת רנו, להאטה הכללית במכירות בשוק האירופאי ואי עמידה בתקן הזיהום של חלק מדגמי הקבוצה – עשוי הקנס להגיע לכדי 504 מיליון דולרים או 17% מהרווח הצפוי לשנת הכספים הבאה. הקנסות יסתמכו על נתוני הפליטה של כל המכוניות שיוצרו על ידי קבוצת רנו. כרגע, ממוצע הפליטה של דגמי רנו קטן יותר מאלו של דאצ'יה – וזה הפער שיהיה על הרומניות לסגור.

עמידה בתקנות הזיהום היא כוח מניע לא פחות מהרצון של בכירי הקבוצה שלא לשלם קנסות כה כבדים. ולכן סביר יהיה להניח כי דאצ'יה תישאב לתוך מהלך טכנולוגי אשר ישיק לנו הצרכנים דגמים היברידיים ואפילו חשמליים – על בסיס מערכות ההנעה הקיימות בקבוצה.

האם תקנות זיהום אוויר מחמירות יזניקו את המחירים של מותג הלואו קוסט דאצ'יה? צילום: דאצ'יה
האם תקנות זיהום אוויר מחמירות יזניקו את המחירים של מותג הלואו קוסט דאצ'יה? צילום: דאצ'יה

כרגע דאצ'יה היא מקור רווח משמעותי מאד לקבוצה – לפי אנאליסטים ב-Jefferies ההערכה היא של מתח רווחים של 10% עם הדאסטר. וזה טוב יותר מאשר במותגי יוקרה כמו מרצדס למשל – מה גם שבניגוד למותגי הפירמיום ומותגי הרכב הרגילים דאצ'יה דווקא חווה עליה של 7% במכירות בשוק האירופאי. פיתוח גרסאות היברידיות ו/או חשמליות של דאסטר ודגמים אחרים עשויה לכרסם במתח הרווחים הנעים הזה, לחילופין להעלות את המחיר הסופי לצרכן או שניהם גם יחד.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 − two =