רוני נאק
היצע הדגמים החשמליים ו/או מחושמלים (עם מערכת היברידית ברמה כזו או אחרת) ממשיך להתרחב במהירות. הפעם זה תורה של DS, ממותגי הפרימיום של סטאלנטיז, המיובאת לישראל על ידי קבוצת לובינסקי. להשיק בישראל את גרסת ההנעה החשמלי של רכב הפנאי פרימיום הקטן (B-SUV). למעשה מדובר בדגם הראשון במותג DS המציע הינע חשמלי מלא ולדברי החברה מהווה שלב חשוב מאוד בהמשך הרחבת היצע גרסאות E-TENSE ל-DS בשנים הקרובות.
הבסיס של DS3 CROSSBACK E-TENSE הוא אותה פלטפורמה מודולרית ממנה אנו מכירים את דגמי הדור האחרון של פיג'ו ואופל. בהקשר של DS3 מתקבל בסיס גלגלים של 255.8 ס"מ, אורך כללי של 412 ס"מ ורוחב של 180 ס"מ. ממדים קומפקטיים המתאימים לאורך חיים אורבני. הגובה גם הוא לא יגביל חדירה, לחניונים תת קרקעיים, עם גג בגובה של 153.4 ס"מ. תכנון הפלטפורמה כחשמלית (בניגוד להתאמת פלטפורמה מיושנת) מאפשר להצמיד את סוללת הליתיום הגדולה לרצפת הרכב. זה מפנה חלל רב בתא הנוסעים וגם מאפשר להישאר עם תא מטען שימושי בנפח של 350 ליטרים.
• מחיר: החל ב-198,990 שקלים
על ההנעה מופקד מנוע חשמלי יחיד עם תפוקה של 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ. הביצועים עוסקים בתאוצה של 9.0 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית מוגבלת ל-150 קמ"ש. המיץ לביצועים מגיע מסוללת ליתיום עם קיבולת של 50 קוט"ש. טווח הנסיעה הרשמי עומד על 317 ק"מ מירביים על פי תקן WLTP. יחידת טעינה פנימית מאפשרת שימוש בעמדת טעינה ביתית בעוצמה של עד 11 קוט"ש ויש גם יכולת לקבל טעינת DC מהירה בעוצמה של עד 100 קוט"ש המאפשרת גם דילוגים בינעירוניים. יחידת ההנעה משתתפת גם בניהול הטרמי של תא הנוסעים, ולהיפך, עם חילופי טמפ' הדדים בין אם מיזוג או חימום לפי הצורך ועונות השנה. זאת במקביל למערכת צינון ייעודית לסוללה היקרה. להידוק חווית הנסיעה עשתה DS גם שינויים בכיול המתלים, כדי להתמודד עם השינוי בחלוקת המשקל, מרכז הכובד שירד ועוד. בורר מצבי נהיגה יאפשר לנהג של DS3 לבחור האם להאריך בנסיעה חסכונית או לכלות את הטעינה בנהיגה נמרצת.
בנוסף לנ"ל מציגה ה- DS3 CROSSBACK E-TENSE את כל מופע הבטיחות והאבזור המרשים של משפחת דגמי הפרימיום של DS. ברשימת הפריטים הארוכה של תוכלו למצא למשל תאורת LED מאטריקס אקטיבית, לוח מחוונים ווירטואלי, מולטימדיה עם מסך 10.3 אינץ' וממשק מהיר לניידים, כניסה והתנעה ללא מפתח, תצוגה עילית וכמובן עיצוב ייחודי ושיק צרפתי מתוחכם שידבר למביני עניין. גם מערך הבטיחות והסיוע נרחב למדי עם בקרת שיוט אדפטיבית, קריאת תמרורים, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג ועוד רשימה ארוכה של פריטים שמוכיחים מדי יום את יעילותם במניעת תאונות או צמצום תוצאותיהן.