רוני נאק
בראיון לרשת ב', בתכנית הבוקר של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן (14 לפברואר 2023), אמר ח"כ דוד ביטן (הליכוד) ממרום תפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת כי אחד הגורמים המשפיעים על עליית מחירי החשמל בישראל הוא הריבוי המהיר של מספר כלי הרכב החשמליים שעל הכביש ומכאן הצורך הדחוף של חברת החשמל להשקיע ולהאיץ את הקמת התשתיות הנדרשת כדי לספק טעינה. התשובה הזו הגיעה בעקבות שאלה לגבי הצעדים שננקטו להורדת יוקר המחייה. ח"כ ביטן אמר שהורדת מחיר החשמל הייתה בפועל רק 2% ולא ב-7.5% כפי שנתניהו וסמוטריץ' הבטיחו.
ח"כ ביטן: "לוקחים מיסים על מכוניות חשמליות, הרי מכוניות הם לא נוסעות על אוויר הם נוסעות על חשמל. גם יש השקעה מאד גדולה של חברת החשמל בנושא הזה, על מנת שיוכלו לצרוך חשמל. ובמצב הזה אנחנו צריכים לממן את זה כרגע. כי חלק מעליית מחירי החשמל נובעת גם מההשקעות האלה".
• הקליקו כאן כדי לשמוע את הראיון המלא עם ח"כ דוד ביטן (החל בדקה 15:50)
בין לבין מגיעות למערכת "שטח" תלונות-אוף-דה-רקורד דווקא מהכיוון של חברות המתקינות עמדות טעינה ציבוריות. אלו עוסקות בפרקי הזמן הארוכים באופן לא הגיוני שהן צריכות להמתין עד שחברת החשמל תחבר את העמדות לרשת. כך שיש מצבים לא מעטים שבהם עמדות הטעינה כבר מוצבות בשטח ומוכנות לפעול אבל הן לא מחוברות לרשת ואינן מספקות טעינה.