יום שישי , 19 אפריל 2024
הנה האב-טיפוס של פורשה מחובר לאב-טיפוס של עמדת טעינה המסוגלת לדחוס 100 קילומטרים של טווח בשלוש דקות בלבד. צילום: פורשה
הנה האב-טיפוס של פורשה מחובר לאב-טיפוס של עמדת טעינה המסוגלת לדחוס 100 קילומטרים של טווח בשלוש דקות בלבד. צילום: פורשה

100 קילומטרים ב-3 דקות טעינה

רוני נאק

זמן הטעינה הארוך – ממצבר ריק למלא (או ל-80% שכרגע הטכנולוגיה מאפשרת) – תמיד היה עקב אכילס של המכוניות החשמליות. בואו לא נתעלם לרגע גם מהעלות הגבוהה של המצברים, הקושי של סילוקם בסוף החיים, בעיה בטיפול של לוחמי האש בשריפות מצברים, וגם טווח מוגבל, משקל עצמי גבוה ועוד…אבל זמן הטעינה – והעדר תשתית רחבה אשר מסוגלת לתת מענה גם כשהתנועה כבדה למשל בערבי חג ויש תור ארוך של חשמליות בעמדות הטעינה המעטות על הכבישים. וכרגע כל הפתרונות שיש הם עדיין הרבה יותר ממושכים מלמלא מיכל מלא של בנזין או דיזל והנה תוך 5 דקות יש לכם טווח של 500 קילומטרים או יותר אם זה דיזל או היברידי עם טעינה עצמית.

הנה האב-טיפוס של פורשה מחובר לאב-טיפוס של עמדת טעינה המסוגלת לדחוס 100 קילומטרים של טווח בשלוש דקות בלבד. צילום: פורשה
הנה האב-טיפוס של פורשה מחובר לאב-טיפוס של עמדת טעינה המסוגלת לדחוס 100 קילומטרים של טווח בשלוש דקות בלבד. צילום: פורשה

FastCharge הוא קונסורציום של חברות בגרמניה – בהן פורשה, ב.מ.וו ונוספים מתחום ההנעה החשמלית – הדגים בשבוע שעבר את היכולות יוצאות הדופן של עמדת טעינה חדשנית. אגב, אותו קונסורציום הוקם כדי להאיץ את הפיתוח של הטעינה המהירה בכלי רכב חשמליים. ובכן העמדה שמפותחת מסוגל לדחוס חשמל לטווח של כ-100 קילומטרים תוך שלוש דקות בלבד. זה הרבה יותר מהיר ועוצמתי מכל מה שיש כרגע בתעשייה ומתחיל לרדת לזמני התידלוק של דלק נוזלי.

וזה לא שתוכלו כבר בשבוע הבא לחבר את החשמלית שלכם לעמדה הזו. עוצמת העמדה מחייבת קירור מים לכבל החשמל. נכון, אותו נוזל קירור שיש גם בראדיאטור של הרכב שלכם, רץ בצינורות דקיקים לאורך כבל הטעינה. בנוסף גם על המצברים שבתוך הרכב להיות מסוגלים להתמודד עם השיטפון האנרגטי שחיבור של עמדה כזו ייצור. וזה אומר אמצעי קירור מוגברים בזמן הטעינה בתוך המצבר עצמו. הכיוון אכן חיובי ועשוי להיות נקודת מפנה טכנולוגית באימוץ נרחב של מכוניות חשמליות – אבל הטכנולוגיה עדיין בפיתוח. יהיה מעניין.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − 9 =