יום שלישי , 22 אוקטובר 2019
ראשי » מגזין » פיאט/קרייזלר ו-רנו. למה זה לא קרה
מיזוג פיאט/קרייזלר עם רנו. למה זה לא קרה? צילום: FCA
מיזוג פיאט/קרייזלר עם רנו. למה זה לא קרה? צילום: FCA

פיאט/קרייזלר ו-רנו. למה זה לא קרה

רוני נאק

זה יכול היה להיות רעיון לא רע בכלל – לשני התאגידים אשר יחדיו מחזיקים בלא פחות מ-12 מותגי רכב יחדיו בספירה האחרונה. הכל מדאצ'יה "של הבזול" למדינות מתפתחות ועד מזראטי למי שכבר מפותח (פרארי עצמאית מ-2016). והמיזוג העצום הזה – בשיעור של 35 מיליארד אירו – אמור היה להפוך את התלכיד הרב-לאומי הזה למספר 3 בתעשיית הרכב (אחרי VW ו-טויוטה) ולאפשר לכולם חגיגה אמיתי של חלוקת פלטפורמות, טכנולוגיות הנעה, אמצעי יצור, לוגיסטיקה, הפצה ומה לא. על פניו זה נראה כמו WIN WIN – אלא שזה לא כזה פשוט.

מיזוג פיאט/קרייזלר עם רנו. למה זה לא קרה? צילום: FCA
מיזוג פיאט/קרייזלר עם רנו. למה זה לא קרה? הנה אלפיין A100 של רנו צילום: רנו

גם אתם יכולים רכב חדש!

מכיוון שיש בצד של רנו פוליטיקאים בדירקטוריון – שכן לממשלת צרפת יש 15% וזכויות הצבעה כפולות. ויש גם את החבר'ה של ניסאן – שאם הייתם תופסים אותם היום בסוף יום עבודה, ליד השוקת של הסאקה, יאמרו לכם שהם מתים להתנתק מרנו אותם הם מרגישים שניסאן סוחבת על גבה בשנים האחרונות (והיי! הם אפילו "חיסלו" את קרלוס גוהן). ובכן ניסאן נקטה עמדה ניצית כלפי המיזוג הזה ונציגיה קיבלו הנחיה להימנע בהצבעה – שזה גרוע כמעט כמו להתנגד – בעיקר מכיוון שנציגי הממשלה בדירקטוריון התעקשו שניסאן תצביע בעד.

מיזוג פיאט/קרייזלר עם רנו. למה זה לא קרה? צילום: FCA
מיזוג פיאט/קרייזלר עם רנו. למה זה לא קרה? הנה ניסאן ליף – דור שני לחשמלית פורצת דרך. צילום: ניסאן

ואז יש את יו"ר FCA הצעיר ג'ון אלקן – כולה בן 43 אך מגיע מאצולת התעשייה כנכדו של ג'אני אניילי – אשר קיבל את המשבצת הריקה בעקבות מותו של מרקיונה הכריזמטי. ובכן לג'ון נמאס מזה שנציגי ממשלת צרפת, בעיקר האוצר, מנסים לשנות את תנאי העסקה ברגע האחרון (כאשר ברקע וועדי העובדים אשר פועלים בלחץ חשש מפיטורים שיגיעו בעקבות המיזוג)  – גם בסעיפים שעליהם הושגה כבר הסכמה. והוא משך את ההצעה של FCA למיזוג ההיסטורי. בהודעה לקונית הוא אמר ש"התנאים הפוליטיים בצרפת לא מאפשרים להמשיך במו"מ". רנו מצידה שחררה הודעה בה היא מודה לאנשי ניסאן (בציניות גלויה) "על גישתם הבונה" בשיחות.

וזה רק מוכיח שלפעמים לקום וללכת מעסקה חשוב לא פחות מלנסות לסגור אותה בכל מחיר.

מיזוג פיאט/קרייזלר עם רנו. למה זה לא קרה? צילום: FCA
מיזוג פיאט/קרייזלר עם רנו. למה זה לא קרה? מה משותף לג'יפ רנגלר ולדגל מדינת טקסט? (לשניהם כוכב אחד) צילום: FCA

צפו גם בזה

יונדאי מפתחת איוניק אוטונומית עם מבט לתשתיות כדי לתת ערך מוסף. צילום: HYUNDAI

בקרוב: יונדאי איוניק אוטונומית

יונדאי מפתחת במהירות אוטונומיה דרגה 4 ליישום בדור הבא של כלי הרכב שלה מסגמנט המשפחתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − fourteen =