מאת: טל אבן צילומים: רונן טופלברג
נמל אילת המנומנם לא תיאר לעצמו שניתן לייצר בשטחו חגיגה ווקאלית ומופעים אדירים שאינם קשורים למופעי הג'אז שמתקיימים במקום מדי שנה.
לאחר שנים רבות בהן רק שורות של מכוניות בונדד אפרוריות חנו להן במגרשים האדירים. ממתינות מלנכולית בשמש הצורבת למוביליות שיספקו אותן לנהגי הליסינג. רחש האוויר התרשות רווית אדרנלין שהורגש היטב גם אצל הקהל הרב שהגיע. לצד ריח הצמיגים החרוכים – היה ממש חשמל באוויר (ועדיין לא על המסלול).
מדובר באירוע המוטורי המשמעותי מזה שנים רבות במחוזותינו, ומרוץ הפורמולה רנו הראשון בישראל. האירוע, שהתקיים בסוף השבוע האחרון, הופק על ידי בועז מאירי, ועשוי להוות יריית פתיחה לאירועים נוספים בעתיד.
על הרציף בנמל אילת הוקם מסלול מיוחד, אד-הוק, שאורכו כ-1,300 מ' ורוחבו כ-9 מ', ובו נהגו ברכבי הפורמולה חברי הנבחרת הישראלית, שנבחרה לאחר מיונים.
במקום התקיימו יומיים של תחרויות ומופעי ראווה, הכוללים מקצי פורמולה רנו, מקצי דריפטינג מרהיבים, מרוצי אופנועי סופרמוטו ומרוצי קארטינג 2 פעימות.
מגז האוויר האילתי הפתיע בקרירותו אבל זה לא הפריע לאווירה החמה שהייתה במקום. על מסלול המירוצים ועל היציעים הגדולים.
רכבי הפורמולה מונעים על ידי מנועי רנו, בעלי הספק של כ-200 כ"ס, ובשל משקל עצמי הנמוך מחצי טון, ניחנים בביצועים מצוינים ויכולת להביא את הרכב ל-250 קמ"ש מירביים.
רכבי הדריפטינג, שנתנו מופעים מרהיבים, הגיעו ארצה יחד עם אדם פאנק ואפרת הופמן, בעלי ביה"ס MyWay Drifteam וזוג בחיים, המנהלים את ביה"ס בהונגריה ומחלקים את זמנם בין הונגריה לישראל.
הרכבים הם מסדרות קודמות של ב.מ.וו סדרה 3, בעלי הנעה אחורית, מנועי V8 מגודלים ובעלי סאונד אלוהי, המפיקים כ-325 כ"ס.
אופנועי הסופרמוטו והקארטים נתנו את ההצגה המרתקת ביותר של היום. זאת, למרות שצריך היה לשנות את תוואי המסלול לטובת רוכבי האופנועים כדי לשפר את בטיחות הרוכבים. בין השאר בשל קיר מכולות משמעותי ביותר שניצב בסמוך למסלול ונועד יותר לחסום את היכולת לצפות באירוע מכיוון הים – מאשר לשמור על בטיחות המתחרים.
בקיצור היה גדול. שואו טוב לקהל. תבואו שוב.