יום שישי , 6 דצמבר 2024

שסתומים בשישי

מאת: טל אבן צילומים: רונן טופלברג

פורמולה ישראל צילום: רונן טופלברג
היה גז - וגם ברעקס. צילום: רונן טופלברג

נמל אילת המנומנם לא תיאר לעצמו שניתן לייצר בשטחו חגיגה ווקאלית ומופעים אדירים שאינם קשורים למופעי הג'אז שמתקיימים במקום מדי שנה.

לאחר שנים רבות בהן רק שורות של מכוניות בונדד אפרוריות חנו להן במגרשים האדירים. ממתינות מלנכולית בשמש הצורבת למוביליות שיספקו אותן לנהגי הליסינג. רחש האוויר התרשות רווית אדרנלין שהורגש היטב גם אצל הקהל הרב שהגיע. לצד ריח הצמיגים החרוכים – היה ממש חשמל באוויר (ועדיין לא על המסלול).

מדובר באירוע המוטורי המשמעותי מזה שנים רבות במחוזותינו, ומרוץ הפורמולה רנו הראשון בישראל. האירוע, שהתקיים בסוף השבוע האחרון, הופק על ידי בועז מאירי, ועשוי להוות יריית פתיחה לאירועים נוספים בעתיד.

פורמולה ישראל צילום:רונן טופלברג
רבים באו לראות את הנהגים הטובים בישראל וגם סלבס צילום: רונן טופלברג

על הרציף בנמל אילת הוקם מסלול מיוחד, אד-הוק, שאורכו כ-1,300 מ' ורוחבו כ-9 מ', ובו נהגו ברכבי הפורמולה חברי הנבחרת  הישראלית, שנבחרה לאחר מיונים.

במקום התקיימו יומיים של תחרויות ומופעי ראווה, הכוללים מקצי פורמולה רנו, מקצי דריפטינג מרהיבים, מרוצי אופנועי סופרמוטו ומרוצי קארטינג 2 פעימות.

מגז האוויר האילתי הפתיע בקרירותו אבל זה לא הפריע לאווירה החמה שהייתה במקום. על מסלול המירוצים ועל היציעים הגדולים.

פורמולה ישראל צילום: רונין טופלברג
קשה להאמין! זה צולם בישראל. אה...רגע - הכל בסדר! יש קיר מכולות מימין צילום: רונין טופלברג

רכבי הפורמולה מונעים על ידי מנועי רנו, בעלי הספק של כ-200 כ"ס, ובשל משקל עצמי הנמוך מחצי טון, ניחנים בביצועים מצוינים ויכולת להביא את הרכב ל-250 קמ"ש מירביים.

רכבי הדריפטינג, שנתנו מופעים מרהיבים, הגיעו ארצה יחד עם אדם פאנק ואפרת הופמן, בעלי ביה"ס MyWay Drifteam  וזוג בחיים, המנהלים את ביה"ס בהונגריה ומחלקים את זמנם בין הונגריה לישראל.

הרכבים הם מסדרות קודמות של ב.מ.וו סדרה 3, בעלי הנעה אחורית, מנועי V8 מגודלים ובעלי סאונד אלוהי, המפיקים כ-325 כ"ס.

פורמולה ישראל צילום: רונן טופלברג
הרימו את הקהל על הרגליים! מיקצי הסופר-מוטו היו סופר-מלהיבים צילום: רונן טופלברג

אופנועי הסופרמוטו והקארטים נתנו את ההצגה המרתקת ביותר של היום. זאת, למרות שצריך היה לשנות את תוואי המסלול לטובת רוכבי האופנועים כדי לשפר את בטיחות הרוכבים. בין השאר בשל קיר מכולות משמעותי ביותר שניצב בסמוך למסלול ונועד יותר לחסום את היכולת לצפות באירוע מכיוון הים – מאשר לשמור על בטיחות המתחרים.

בקיצור היה גדול. שואו טוב לקהל. תבואו שוב.

פורמולה ישראל באילת צילום: רונן טופלברג
הקארטים נתנו פייט משמעותי מאד וקרבות מלהיבים צילום: רונן טופלברג

Check Also

גם זה הונדה

בזמן שבאירופה ובישראל הונדה דעכה, בארה"ב היא עושה חיל בתחומים שאצלנו כלל אינם מזוהים עמה - מירוצי מדבר עם טנדר שרירים גדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *