תומר הדר
פורד אירופה מציגה גרסה מוגבהת וקרבית של הפוקוס: אקטיב וואגון. נכון, זה לא רכב כביש שטח. נכון, אין כאן מערכת הנעה מתוחכמת. אבל יש כאן עוד כמה מילימטרים גובה וזה אמור לשכנע מישהו, כנראה, לקנות פורד פוקוס סטיישן. לפי נתוני פורד הרשמיים לפוקוס האקטיבית יש תוספת של שלושה סנטימטרים למרווח הגחון, מה שיאפשר לה לנסוע בדרכים משובשות, מתקן גג צנוע וגם סוג של מיגון גחון.

פורד עצמה מדגישה שהמתלה האחורי של הוואגון עבר מספר שינויים כדי שיוכל להתמודד באופן יותר משכנע עם בורות ומפגעים – ושמערכת בקרת האחיזה כוילה מחדש כך שתכלול מצבי נסיעה בבוץ, קרח וחול, באדיבות הגלגלים הקדמיים בלבד. על אחריותכם בלבד. היצע המנועים כולל את מנוע ה-1.0ל' המוכר של פורד המפיק 123 כוחות סוס, מנוע 1.5ל' המפיק 148 כוחות סוס ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים המפיק 118 כוחות סוס בגרסת הבסיס, או 148 כוחות סוס בגרסה הבכירה. ואם הגעתם עד לכאן בציפיה לקרא על תיבת ההילוכים הרובוטית שתיהיה ברכב – אתם צפויים לאכזבה. פורד תצייד את האקטיב פוקוס באוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים.
