יום שישי , 26 אפריל 2024
יונדאי פותחת חזק את 2019 עם דור חדש של יונדאי סנטה פה המתחיל מ-249,900 שקלים. צילום יונדאי
יונדאי פותחת חזק את 2019 עם דור חדש של יונדאי סנטה פה המתחיל מ-249,900 שקלים. צילום יונדאי

יונדאי: מתקפת דגמי 2019

רוני נאק

יונדאי חשפה היום את תכניותיה לשנת 2019 ובכללן דגמים חדשים ומעודכנים.

יונדאי טוסון מקבל ב-2019 עידכוני מרכב וסביבת נהג כמו גם תוספת איבזור נוחות ובטיחות. החל מ-149,000 שקלים. צילום: יונדאי
יונדאי טוסון מקבל ב-2019 עידכוני מרכב וסביבת נהג כמו גם תוספת איבזור נוחות ובטיחות. החל מ-149,000 שקלים. צילום: יונדאי

בתחום הפנאי והשטח זה מתחיל עם יונדאי טוסון  – אחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בישראל עם מעל ל-30 אלף יחידות על הכבישים שלנו – אשר עובר ריענון מקיף. זה כולל עדכוני עיצוב חיצוניים למרכב – כדי לקרב את טוסון למראה המותגי חדש וכן שינוי של סביבת הנהג אשר מקבלת עתה מסך צף בגודל 7 אינץ' הכולל אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (שיהיה פעיל גם בישראל החל מהשנה הבאה – כך נמסר) – מערכת הקונקטד-קאר של כלמוביל תהיה בחזקת תוספת. עוד מקבל יונדאו טוסון של 2019 מערך בטיחות אקטיבי מלא עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור עייפות נהג, מחליף אורות אוטומטי ובגרסאות היקרות יותר גם זיהוי תנועה חוצה מאחור וניטור שטחים מתים. בנוסף נעשה עדכון של חבילות האיבזור השונות ועתה הן מציעות יותר מאשר בעבר. בתחום ההנעה תמצאו מנוע 2.0ל' אטמוספרי עם 155 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים אוטו' וטורבו 1.8ל' עם 177 כ"ס עם כפולת מצמד ו-7 הילוכים. המחירים נעים בין 149,900 ל-182,900 שקלים.

יונדאי סנטה פה החדש יוביל את המותג עם 7 מושבים, חבילות איבזור ובטיחות מושקעות וכן מערכות הנעה עדכניות. צילום: יונדאי
יונדאי סנטה פה החדש יוביל את המותג עם 7 מושבים, חבילות איבזור ובטיחות מושקעות וכן מערכות הנעה עדכניות. צילום: יונדאי

יונדאי סנטה פה היה הוותיק בליין רכבי הפנאי של יונדאי ועתה הפך לצעיר שבהם. למי שלא זוכר מדובר ב-SUV עם 7 מושבים אשר מוביל בארץ את המותג ועתה מדובר בדור חדש (רביעי במספר) של הדגם המקבל פלטפורמה חדשה, עיצוב חוץ ופנים עדכניים ומנועים מוכרים המשודכים לתיבת הילוכים 8 הילוכים חדשה. תוכלו לבחור בין בנזין 2.4ל' עם 185 כ"ס לבין דיזל 2.2ל' עם 200 כ"ס ו-45 קג"מ וכן בין הנעה קדמית או כפולה. מערך הבטיחות ביונדאי סנטה פה נרחב במיוחד – smart sense – ומכילה זיהוי ילד (או חיית מחמד) אשר נשכח בתוך הרכב, לראשונה ברכב סדרתי ככל הידוע – ויש כמובן בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, יציאה בטוחה שלא תאפשר פתיחת דלת אם תזהה רכב חולף, ניטור עייפות נהג, ועוד.

יונדאי סנטה פה 2019 עם קוקפיט ווירטואלי, מצבי נהיגה ומערך בטיחות נרחב ומרשים. צילום: יונדאי
יונדאי סנטה פה 2019 עם קוקפיט ווירטואלי, מצבי נהיגה ומערך בטיחות נרחב ומרשים. צילום: יונדאי

תא הנוסעים והנהג מאובזר בהתאם עם מסך מגע 7 אינץ' הכולל מערכות Apple Car Play  ו-Android Auto המתווספות למערכת  Connected Car של כלמוביל (תלוי בגרסה), גג פנורמי נפתח, דיבורית BT, מצלמה אחורית, מערכת בקרת איכות אוויר, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אויר בשורה השניה והשלישית, מפתח חכם,  מחשב דרך צבעוני, התנעה וכניסה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בלם יד חשמלי, פנסי ערפל קדמיים, תאורת יום LED-DRL, הגה וידית הילוכים מעור, גלגל הגה עם חימום, נעילה מרכזית, חימום במראות צד, בורר מצבי נהיגה (COMFORT, SPORT, ECO), קיפול מראות חשמלי, מושבי שורה אמצעית מתקפלים, מושבי שורה שלישית מתקפלים לרצפת הרכב, מושב נהג עם כוונון חשמלי, שמשות כהות, ספוילר אחורי, מראה פנימית נגד סינוור, מערכת בקרת יציבות לנגרר, ריפוד מושבים מעור נעילה מרכזית וחיישן אורות.

בהיצע 4 גרסאות בטווח מחירים בין 249,900 לבין 274,900 שקלים.

הסופר מיני של יונדאי - i20 - מתחדשת עם דור מנועים עדכני, ועוד איבזור נוחות ובטיחות מקורי. צילום: יונדאי
הסופר מיני של יונדאי – i20 – מתחדשת עם דור מנועים עדכני, ועוד איבזור נוחות ובטיחות מקורי. צילום: יונדאי

בנוסף יונדאי הודיעה על תחילת שיווק יונדאי i20 – הסופר מיני – עם מנוע 1.0ל' טורבו על 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ. תיבת הילוכים דו-מצמדית עם 7 הילוכים ומערכות בטיחות אקטיביות מקוריות (תלוי בגרסה). כאן המחירים של הסופר-מיני הפופולארית נעים בין 97,900 שקלים לבין 107,900 שקלים. כאשר כבר מרמת האיבזור הבסיסית תקבלו את הקונקטד – קאר המצויין של כלמוביל.

יש למה לצפות! יונדאי קונה חשמלי-מלא בהמשך השנה. צילום: יונדאי
יש למה לצפות! יונדאי קונה חשמלי-מלא בהמשך השנה. 482 ק"מ של טווח לפי WLPT. צילום: יונדאי

בהמשך השנה צפויים עוד להגיע אלינו הגרסאות הכל-חשמליות של יונדאי איוניק ו-יונדאי קונה הקוצרת שבחים בחו"ל. זאת לצד אלנטרה ו-אקסנט חדשים. אבל הדובדבן שבקצפת יהיה ללא ספק i30N – גרסת השרירים של ינדאי i30 שגם ככה היא דינאמית ועתה תוכל לתת דרור ליכולת של הפלטפורמה הנהדרת שלה. 

יש עוד למה לצפות: יונדאי i30N תציב רף דינאמי חדש למותג. יהיה מעניין. צילום: יונדאי
יש עוד למה לצפות: יונדאי i30N תציב רף דינאמי חדש למותג. יהיה מעניין. צילום: יונדאי

הנה דבר מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, דוידי פיאמנטה: "כלמוביל תוביל את השינויים והמגמות אשר מתרחשים בשוק הרכב העולמי והישראלי ואשר באים לידי ביטוי בטכנולוגיות בטיחות, אבזור, מנועים מתקדמים וחסכוניים וסדרות חשמליות, הייבריד ופלאג-אין על מנת לענות על צרכים של קהלים שונים ובקטגוריות שונות. בנוסף, לאחר כשנתיים של שיווק האיוניק, עם מערכות הבטיחות המלאות כולל בלימה אוטונומית והתראה על סטיה מנתיב ומבדיקה של שאר הדגמים המשווקים על ידי כלמוביל, עולה כי שיעור הרכבים אשר מעורבים בתאונות חזית קטנה בכ- 45% ביחס לרכבים ללא מערכת דומה. נתונים אלה מתיישרים עם הנתונים אשר הוצגו לפני כשנה ומאוששים את הטענה להפחתה בפגיעות ברכוש ובחיי אדם בדגמים עם מערכות בטיחות מתקדמות".

 

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen − seven =