שטח
רכב הפנאי החשמלי הספורטיבי, פורתינג פריידיי, עשה בשנה האחרונה השקה שקטה ומוצלחת בשוק הרכב בישראל. כניסה מדודה ושונה מאד באופיה מזו המקובלת בענף הרכב אצלנו. עתה, יש לציבור הנהגים הזדמנות נוספת להנות מהיתרונות הרבים של הדגם הזה המגיע אלינו אחרי שורה של עדכונים, חבילת אבזור משודרגת ועם מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות שנעדרו עד כה.
לפני שנצלול פנימה, נזכיר כי פורתינג הוא מותג לבית ענקית הרכב דונגפאנג. זוהי אחת מארבעת יצרניות הרכב הממשלתיות הגדולות של סין אשר מייצרת מיליוני כלי רכב מדי שנה. אצלנו, פורתינג מיוצגת על ידי UMI, מיבואניות הרכב הגדולות במדינה. פריסה ארצית של 14 אולמות תצוגה ו-35 מרכזי שירות, מבטיח שגם מותג רכב חדש בישראל יזכה תמיד לתמיכה ולגיבוי המקצועי הראוי – בכל רחבי המדינה.

• למידע נוסף, מפרט ותיאום נסיעת מבחן
הפורתינג פריידיי מתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית עם תמהיל מתלים מתקדם הכולל תמוכות מקפרסון בחזית ומתלה רב-חיבורי מאחור. זה חשוב מכיוון שזהו המפתח לנוחות נסיעה מצטיינת והתנהגות כביש בטוחה ומתגמלת כשהקצב עולה. כי צריך לתת כיסוי לעיצוב המחודד והספורטיבי. הכוח למנוע מגיע מהסוללה הגדולה ביותר בקבוצת הרכב שלו. כבונוס, מדובר ב-SUV נאה ומרשים בכל המידות. עם קיבולת של 85.9 קוט"ש וכימיית NMC אנרגטית, מדובר בתחנת כוח מרשימה ביותר. הכוח המניע מגיע ממנוע קדמי עם 200 כ"ס ו-31.6 קג"מ המבטיח התנהגות כביש בטוחה לה רוב הנהגים רגילים ממכוניות ההנעה הקדמית הנוכחיות שלהם.

השימוש החכם במנוע חזק-אך-לא-מופרע מאפשר לפורתינג להציב צריכת אנרגיה ממוצעת של 17.5 קוט"ש ל-100 ק"מ וזה בחיים האמיתיים מתורגם לטווח נסיעה של עד 510 ק"מ. הארוך ביותר בקבוצת הרכב שלו כלומר C-SUV.
בסיס הגלגלים הארוך, 271.5 ס"מ יוצר לא רק צללית אווירודינמית וספורטיבית אלא גם מרחב פנימי גדול ותא מטען עם נפח של 480ל' אליו אפשר לגשת דרך דלת עם פתיחה חשמלית. חלל הנוסעים והנהג מעוצב ברוח ספורטיבית מובהקת.
מאחרי ההגה מצופה העור מצפה לכם קוקפיט דיגיטלי מלא הכולל לוח מחוונים 10.25 אינץ' ולידו מסך מולטימדיה 12.3 אינץ'. לגלגל ההגה הרב תכליתי מתגים לתפעול בקרות שונות ברכב, מושבים ספורטיביים עם ריפוד דמוי עור בשחור או בז'. אותם מושבים אגב, עם הנעה חשמלית, אוורור, חימום ואפילו עיסוי למושב הנהג. החבילה הטכנולוגית כוללת ממשקים אלחוטיים לקארפליי ואנדרואיד, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי אוורור למושב האחורי. פנסי LED בחזית ומאחור.

בזמן שמותגים רבים אחרים מנסים ליצור רושם של הידור או טכנולוגיה – פריידיי פונה לצד הספורטיבי עם זהות מובחנת ועושר אבזור.
חבילת הסיוע לנהג כוללת חיישני אורות וגשם, מראות צד הנוטות מטה בעת מעבר להילוך אחורי, מפתח חכם לכניסה והנעה. לצד זאת מצויד עתה הפריידיי בבקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג, ניטור שטח מת, התראה מפתיחת דלת וכמובן 6 כריות אוויר, עוגני ISOFIX, בקרת יציבות ומשיכה וכן ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

פורתינג פריידיי המעודכן לא רק שומר על מקומו כגדול-יותר בקבוצת הרכב, הוא עתה נראה טוב יותר מתמיד. ספורטיבי מן החוץ ומפנק מבפנים הוא גם מאובזר בעושר רב, גג פנורמי עם וילון חשמלי, שמשות כהות, קורץ לכם עם פנסי LED בחזית. הפנים שלו עשוי ברמה גבוהה ומאובזר בעושר רב עוד יותר ועתה גם עם הדור האחרון והמתקדם ביותר של מערכות הבטיחות החכמות וממשקים חכמים.

במחיר: 194,990 שקלים אתם שמים בחניה רכב פנאי חשמלי בממדים של קבוצה D ובמחיר של קבוצה C – מה שכן. הוא לא יהיה בחניה זמן רב – כי מה שפורתינג הכי אוהבים לעשות זה לנסוע.
תוכן מקודם
רק שש כריות אוויר כשהמקובל בשוק זה 7,
בסיס גלגלים 2715 זה רכב קטן וצפוף ביחס למתחרים, גם המסך קטן, מנוע חלש ביחס למתחרים, הנעה קדמית אז מפרפר הרבה ושוחק צמיגים וגם ללא תא מטען קדמי,
בקיצור יש לו גם מגרעות, הכתבה מציגה תמונה חיובית מדי ולכן ברור שהיא ממומנת ע"י היבואן.
במחיר הנקוב מדובר בעיסקה בינונית מאד.