יום רביעי , 19 פברואר 2025
הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק - פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS
הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק - פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS

פורשה 959 דקאר למכירה

רוני נאק

בית המכירות RM SOTHEBYS יערות ב-27 לאוקטובר מכירה פומבית המוקדשת ל-70 שנים למותג פורשה. המכירה אשר תתקיים באטלנטה ג'ורג'יה (ארה"ב) במרכז הצפון אמריקאי של פורשה המשמש את היצרנית מתחילת הפעילות שלה בשנות ה-50'.

הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק - פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS
הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק – פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS

בהיצע פריטים רבים מטרקטורים, דרך מנועים נדירים, מכוניות לילדים וכמובן דגמי פורשה קלאסיים, רכבי מירוץ איקוניים ואפילו כאלו חדשים שיגיעו במיוחד למכירה מסדנאות שיפורים.

הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק - פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS
הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק – פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS

בין הכלים הנדירים ואותנו מעניינים הרבה יותר נמצאת פורשה 959 אשר התחרתה בראלי דקאר בשנת 1985 עם הנהג רנה מדג'. המכונית מצויידת בגרסה האטמוספרית של מנוע 3.2 ל' המצויד ב-911 קררה הרגילה (גרסת הכביש של 959 צוידה בשני מגדשי טורבו), הנעה כפולה ומערכת מתלים מתלים מתקדמת שהיו נקודות החוזקה של פורשה 959 היו גם כאן. למרבה הצער הרכב הזה לא סיים את המירוץ בשל כשל בצינור שמן – אך אפשר להתנחם שהנהג מדג' סיים את הראלי בשנה שלאחר מכן על 959 אחרת.

הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק - פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS
הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק – פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS

בסך הכל פורשה יצרה רק 6 מכוניות מהסדרה הנ"ל וזו הפעם הראשונה שאחת מאלו יוצאת למכירה פומבית. לאור הנדירות והחשיבות ההיסטורית של הרכב הוא צפוי להימכר בכ-3 מיליון דולרים.

הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק - פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS
הדולר חלש? הנה הזדמנות להשקיע ברכב אספנות נדיר ונחשק – פורשה 959 דקאר משנת 1985. צילום: RMS

Check Also

טעינה אולטרה מהירה: מהפכת ה-800V וה-1000V

בפשטות יותר מתח שווה פחות זרם, טעינה מהירה יותר, קרירה יותר ופחות אבדן אנרגיה המתפזרת לחום. איזה מכוניות חשמליות משתמשות ב-800 וולט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *