רוני נאק
מותג הפרימיום החשמלי הסיני HYPER (כן כן…גם הוא פרימיום, חשמלי ומאד טכנולוגי) – מותג משנה מבית GAC AION שבעצמה היא תת מותג של GAC Group – ובכן הייפר הודיעה כי השלימה את הפיתוח של סוללת מצב-מוצק אשר עתידה להיות משולבת בדגמיה כבר משנת 2026.

לדברי החברה היא הצליחה להגיע לצפיפות אנרגטית של 400Wh ל-1 ק"ג של סוללה (קצת יותר מ-30% מסוללת ליתיום NMC וכמעט פי שתיים מסוללת LFP). צפיפות אנרגטית כזו תתן לרכב טווח נסיעה של "יותר מ-1,000 ק"מ".
להזכירכם, סוללות מצב-מוצק מאפשרות יציבות כימית טובה יותר ומכאן גם בטיחות משופרת, אורך חיים רב יותר וטעינה מהירה יותר מאשר סוללת ליתיום-יון בעלת אלקטרוליט נוזלי או ג'ל. אז מדוע לא כל המכוניות החשמליות כבר נהנות מסוללות כאלה? הסיבה העיקרית היא תהליך היצור קשה ועם אחוזי כשל גדולים, חומרי גלם יקרים ומכאן עלויות יצור גבוהות. לכן ההגיון לשתול סוללה כזו ברכב ממוצב "פרימיום" ולתלות על מראת הצד תג מחיר בהתאם.

רק לפני כשבוע פרסמנו כי IM MOTORS – השייכת לקבוצת SAIC – חשפה גרסת יצור של סדאן גדולה עם סוללת מצב-מוצק וטווח העולה על 1,000 ק"מ. IM מצטרפת ל-NIO שמצאה את אמצע הדרך עם סוללה שהיא חצי-מצב-מוצק (כן יש גם כזה) וגם לה יש טווח, רשמי-סיני חשוב לציין, של כ-1,000 ק"מ.
האם "1,000 ק"מ" הפך לגביע הקדוש של יצרניות סין? האם זה מה שיעיר את הלקוחות המנומנמים שסף הרגישות שלהם לעוד "מותג פרימיום" סיני עלה לאיזור בלתי אפשרי?