רוני נאק
מותג היוקרה IM המשותף לענקית הרכב SAIC ואלי באבא (עתיד לנחות בישראל דרך לובינסקי היבואנית) טוען שדגם בשם L6 שהוא סדאן שרירים גדול עם בסיס גלגלים של 295 ס"מ ואורך כולל של 493 ס"מ, יקבל סוללת solid state חדשה. לסוללה תהיה קיבולת עצומה של 130 קוט"ש שתתן לפלא הטכנולוגי הזה – טווח של מעל ל-1,000 קילומטרים.
• סקייוול במסלול ליסינג פרטי חדשני
לא רק זאת, אף זאת, הסוללה שתפעל בארכיטקטורה של 900 וולט – תוכל להינות מטעינה בהספק גבוה במיוחד אם תימצא עמדת טעינה שיכולה לספק חשמל בעוצמה כזו – עד 400 קו"ט! לפי המצגת של IM בעוצמת טעינה כזו, תוך 12 דקות בלבד יתקבל טווח נסיעה של 400 ק"מ. הסוללה הזו תהיה זמינה רק בגרסת האבזור הבכירה ביותר – כפולת מנועים והיגוי – כאשר הגרסאות הצנועות יותר יהנו מסוללות ליתיום-יון רגילות עם קיבולות של 90 או 100 קוט"ש שיכולות לספק (לפי התקן הסיני) עד 700 ק"מ. הרכב שנחשף רשמית רק אתמול, יעלה בסין החל ב-32 אלף דולרים. IM MOTORS לא ציינה בהודעתה מי הספק של סוללת הענק הזו.
ככול שאנו סקפטיים לגבי אמינות המידע שמגיע ממקורות סיניים (נשתכנע רק כאשר ישבננו ישזוף את מושב הנהג) – קשה שלא להעריך את היוזמה ואת הלחץ קדימה של יצרניות הרכב הסיניות. במקרה הזה – המירוץ להיות ראשונים בשוק עם רכב סדרתי בעל סוללת solid state הוא בהחלט בעל חשיבות רבה. לא רק בין יצרניות הרכב הרבות בסין – הנמצאות עתה בקרב הישרדות אמיתי – אלא גם מול טויוטה המפתחת סוללות SOLID STATE מזה זמן רב ואנאליסטים רבים במערב בהחלט שמצפים לראות מה תציג יצרנית הרכב הגדולה בעולם.