תומר הדר
שוק הרכב הישראלי – והמערבי באופן כללי – נוטה להתעלם לעתים קרובות משוק הרכב הסיני, מסיבות מובנות: הסינים ניסו אינספור פעמים לפרוץ לשוק הרכב המערבי וספגו שורה של כישלונות צורבים, החל במבחני ריסוק מחרידים וכלה בכישלונות צורבים במכירות, ראו ערך קורוס של החברה לישראל וצ'רי.
אך כעת מותג רכב סיני חדש מנסה לפרוץ לאירופה – ואולי הפעם, לפחות אם נסתמך על ההצהרות, יש לו סיכוי: מדובר בLYNK – תת מותג של ג'ילי הסינית שמייצר מכוניות שמיועדות, לפי בכירי הארגון, לא רק לנסיעה אלא גם לרמה גבוהה של קישוריות (קרי חיבורי אינטרנט וכיו"ב). השבוע מציגה LYNK את הרכב הראשון: כביש שטח שעונה לשם היומרני 01.
הבחירה ברכב כביש שטח אינה מקרית: מדובר כיום בפלח שוק המצוי בתנופת פיתוח. LYNK 01, שמשתרע על 4.530 מילימטרים, רוחב של 1,855 מילימטרים, בסיס גלגלים של 2,730 מילימטרים וגובה 1,654 מילימטרים מיוצר בסין, אך לפי ג'ילי החברה מתעדת להתמקד גם בשוק הרכב האמריקאי והאירופי.
ה-01 תוכנן בשוודיה על ידי חברת בת מוכרת של ג'ילי: וולבו, מה שמבטיח לו סיכויי הצלחה מסוימים מבחינת איכויות ניהוג. בין היתר צפוי ה-01 להיות מצויד בפונקציית קישוריות מתמדת המאפשרת ליושבי הרכב להיות מחוברים תמידית לאינטרנט ויכולת להטעין לרכב אפליקציות. מנועי ה-01 טרם נחשפו רשמית, אך צפויים להיות בנפחי 1.5 ו-2.0 ליטרים.