שבת , 27 אפריל 2024
המכונית שלכם "שמנה"? תשלמו 10 אירו על כל ק"ג מעל ל-1.6 טון. צילום: BMW

המכונית כבדה? אין בעיה! נטיל מס

רוני נאק

התוכניות של ממשלת צרפת להחמיר את תוספת המס על רכישת מכוניות "כבדות במיוחד" עשויות להשפיע במיוחד על דגמי היוקרה של מותגי גרמניה וכמובן על רכבים חשמליים רבים. לפי דיווחים בתקשורת, המס, שחל בעבר ממשקל של 1.8 טון, יחול מהשנה הבאה ממשקל של 1.6 טון בלבד.

כפי שדיווח העיתון "Les Échos" ביום רביעי, בהתבסס על נתוני רישום קודמים, כתשעה אחוזים מכל המכוניות החדשות יושפעו מהמס בעתיד. עבור כל קילוגרם משקל עודף, יש לשלם עמלה חד פעמית של עשרה אירו בעת ההרשמה; לרכב שכבד בכ- 200 ק"ג זה יעלה לבעליו בסביבות 2,000 יורו.

סביר להניח שהורדת מגבלת המשקל לא תשפיע על מותגים צרפתיים כמו פיג'ו וסיטרואן; ברנו מדובר בדגמים בודדים בלבד  – כך ציין העיתון. יצרניות גרמניות כמו ב.מ.וו, מרצדס ופולקסווגן יושפעו בצורה ניכרת יותר מההיטל, המכונה גם "מס SUV". ההידוק ישפיע גם על יונדאי, לפי "Les Échos". עם זאת, הדגם המושפע מהדרום קוריאנים הנמכר ביותר בצרפת יהיה כבד רק במעט.

הרכב הנמכר בישראל, שבמקרה הוא גם חשמלי, BYD אטו 3 – שוקל 1,825 ק"ג. צילום: רוני נאק

איגוד המותגי הרכב הזרים הנמכרים בצרפת (CSIAM) מתח ביקורת על ההידוק המתוכנן מכיוון שהוא מעניש את הצרכנים. העלייה במשקל המכוניות – לטענתם נובעת בעיקר מ"הבטיחות המוגברת".

בעלי מכוניות כבדותבצרפת לא מתבקשים לשלם רק בכל הנוגע לרישום. כמה יוזמות בערים כמו ליון ופריז כבר מתכננות להעלות את דמי החניה למכוניות גדולות וכבדות.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

One comment

  1. אני בעד, כלי רכב חשמליים הם גם כבדים יותר וגם נוסעים יותר (מחיר קטנטן לקילומטר נסיעה)
    ולכן שוחקים יותר את תשתיות הכבישים.

    …מצד שני, איכות האוויר בערים….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 5 =