יונדאי ממשיכה להוביל את התעשייה כשלא פחות מ-9 מדגמיה החדשים זכו לדירוג Top Safety Pick שניתן על ידי ה-IIHS (אם תרצו המקבילה של NCAP לשוק הצפון אמריקאי).
ה-IIHS ראשי תיבות של Insurance Institute of Highway Safety – זהו גוף עצמאי, מלכ"ר, שנוסד בשנת 1959 שמטרתו היא לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות הדרכים באמצעות כלים של מחקר ופיתוח, הערכת סיכונים וחינוך.
• יונדאי איוניק 5 גם עם 5 כוכבים ב-NCAP
סבב הבחינות האחרון כלל את יונדאי סנטה פה החדש והמרשים שקיבל ציון TSP וכן את יונדאי סונטה המעודכנת שגם היא זכתה לציון TSP. בנוסף, יונדאי איוניק 5 החשמלי זכה לשדרוג של ציון הבטיחות ל-TSP+ זאת הודות לתוצאות הבטיחות המעולות שהוצגו בהגנה על הנוסעים במושב האחורי (לפי תקן הבדיקה החדש).
הדגמים הנוספים מבית יונדאי שכבר נבחנו בעבר על ידי IIHS וקיבלו ציוני בטיחות גבוהים ב-2024 הם:
יונדאי איוניק 6 החשמלי ויונדאי KONA החדשה עם ציון TSP+
יונדאי אלנטרה, טוסון, פאליסייד ו-סנטה קרוז שקבלו ציון של TSP
בקרב כל מותגי קבוצת יונדאי הנרחבת יש לא פחות מ-18 ציוני TSP או TSP+.
המיקוד של ציון IIHS TSP הוא למנוע מקרי מוות בכבישים ולהגן על הנוסעים. IIHS הכריזה על קריטריוני בדיקה מחמירים יותר כדי להגן עוד יותר על הנוסעים במושב האחורי ולשפר את המערכות האחרות שתפקידן למנוע או לצמצם פגיעה בהולכי רגל. יונדאי התמודדה עם האתגר שהציב תקן הבדיקה הקשוח יותר על ידי יצירה של מבנה צד משופר, חגורות בטיחות מתקדמות ליושבים מאחור ותכונות בטיחות חכמות של מערכת ה- SmartSense בניהן: סיוע למניעת התנגשות חזיתית (עם זיהוי הולכי רגל), תיקון סטייה מנתיב ומערכות נוספות שכל תכליתן הוא לסייע לנהג. זאת, כסטנדרט בכל קו הדגמים.
בדו"ח ה-IIHS נאמר כי: "המערכות הסטנדרטיות למניעת תאונות חזית בסנטה פה ובסונטה זוכות לדירוג טוב בזכות הימנעות מפגיעה מהולכי רגל, בעוד שהמערכת הכלולה ב-IONIQ 5 מדורגת כעוברת. בנוסף, ה-IONIQ 5 הוכרז עוד בעבר כמקבל ציון TOP SAFETY PICK זאת לפני שתוצאות מבחן החפיפה המתון המעודכן היו זמינות" (והציון תוקן ל-TSP+).
כל דגמי יונדאי, למעט הסנטה קרוז, משווקים גם בישראל.