רוני נאק
כשירות לציבור הקוראים המתחשמלים – ריכזנו טבלה של הדגמים החשמליים המשווקים בישראל המפרטת האם הם מורשים לגרור ואם כן כמה ק"ג. אנו מבינים שייתכן ולא כל הדגמים החשמליים המשווקים בישראל נוכחים כאן (מוזמנים להעשיר ולהוסיף בעצמכם). המידע שמופיע בטבלה מקורו במפרטי הרכב של היבואניות בישראל – בשל מגבלות התקינה הישראלית המשקלים בחו"ל לא בהכרח תואמים את מה שמותר אצלנו. עשויים להיות מקרים שבהם הרכב כן יכול לגרור אבל זה לא מצויין במפרט הציבורי שלו ולכן סומן כ"לא".
חשוב לציין כי גרירה מקצרת מאד את הטווח של הרכב החשמלי. המשקל הנוסף, הגרר האירודינאמי האדיר ופרמטרים רבים אחרים עשויים לקצר עד כדי חצי ואפילו שני שליש מטווח הנסיעה הרשמי.
וכמובן ט.ל.ח! נשמח לעדכן ולתקן בהתאם
יצרן דגם | מורשה לגרור | משקל ק"ג נגרר (נגרר עם בלמים) |
BYD ATTO3 | לא | |
BYD HAN | לא | |
BYD TANG | לא | |
ג'ילי ג'יאומטרי C | לא | |
יונדאי קונה EV | לא | |
יונדאי איוניק 5 | כן | 750 (1,600) |
יונדאי איוניק 6 | כן | 750 (1,500) |
קיה EV6 | כן | 750 (1,600) |
קיה נירו EV | כן | 300 (750) |
טויוטה BZ4x | כן | 750 (750) |
MG MARVEL R | כן | 750 (750) |
MG4 | כן | 500 (500) |
MG5 | כן | 500 (500) |
טסלה 3 LR | כן | 750 (1,000) |
טסלה Y | כן | 750 (1,600) |
טסלה X | כן | |
טסלה S | כן | 750 (1,600) |
סרס | לא | |
BMW iX3 | כן | 750 (750) |
BMW iX1 | כן | 750 (1,200) |
BMW iX | כן | 750 (2,100 – 2,500) |
וולוו C40 | כן | 750 (1,800-1,500) |
סקייוול ET5 | לא | |
ORA | לא | |
ג'נסיס GV60 | לא | |
ג'נסיס GV70 | כן | 750 (1,800) |
פולקסווגן ID4 | כן | 750 (1,000) |
אאודי Q4 איטרון | כן | 750 (1,000) |
אאודי Q8 איטרון | כן | 750 (1,800) |
סקודה אניאק | כן | 750 (1,000) |
סיטרואן C4x | לא | |
פולסטאר 2 | כן | 750 (1,500) |
פיג'ו 208 | לא | |
פיג'ו 2008 | לא | |
JAC | לא | |
הונגצ'י | לא | |
אופל מוקה EV | לא | |
אופל קורסה EV | לא | |
מיני EV | לא | |
DS3 | לא | |
פורשה טייקן | לא | |
מרצדס EQA | כן | 750 (750) |
מרצדס EQB | לא | |
מרצדס EQS/EQE SUV | כן | 750 (1,800) |
מרצדס EQE | כן | 750 (750) |
מרצדס EQS | כן | 750 (750) |
מקסוס Euniq6 | כן | 750 (750) |
ט.ל.ח
יש לכם טעות לדעתי, MG4 למיטב ידיעתי ולפי נציגי המכירות נכון ליום השקת הרכב… אין אישור משרד התחבורה להתקנת תפוח ולגרירה, בדקו שוב עובדות, אולי משהו השתנה, אבל זה מה שידוע לי בעיקרון.
נבדק. יש אישור. תודה על העירנות
שלום, מרצדס EQC לא מופיעה בטבלה, היצרן מספק, על פי דרישה, וו גרירה חשמלי מתקפל
מה עם המקסוס אי יוניק 6. גם מורשה גרירה.
גם למקסוס יש אישור גרירה. נא הוסיפו לרשימה.
משום מה מתעלמים מהמקסוס…
תודה רבה. טופל
קיה נירו EV כתוב ברישיון שאסור ובכלל להתקין וו גרירה .
מה אם פיאט 500e?