יום חמישי , 22 פברואר 2024
טסלה סייברטראק. החל ב-61 אלף דולרים רק משנת 2025. צילום: טסלה

טסלה סייברטראק – לא בישראל

רוני נאק

לא מעט התלהבות אפפה את טקס מסירת תריסר הסייבטראק הראשונים ללקוחות נבחרים שהזמינו את הפיקאפ החשמלי עוד ב-2019. אפילו תרח זקן כמוני התלהב מהרגע המיוחצ"ן היטב מבית היוצר של מאסק אשר משכנו במאדים ומדי פעם יורד אלינו לנגיעה קלה כשהוא מוקף מעריצים בורקי עיניים המוכנים לינוק בשקיקה כל דבר היוצא – מפיו. ללא ספק מדובר באחד מאנשי החזון המבריקים בני זמננו. ה-"טוני סטארק" שמחוץ לאולמות הקולנוע הריקים של מארוול.

טסלה סייברטראק. יורדים לשטח? אין גלגל ספייר! צריך לרכוש בנפרד ולשאת אותו בארגז על חשבון ציוד. צילום: טסלה

אולם…אחרי שההתלבות שככה וכולם החליפו לתחתונים נקיים – יש את העניין הלא נוח שנקרא "עובדות" שצריך להתמודד עימן. ואת העובדות לא מעניין איך אתם מרגישים לגבי זה ובטח לא מעניין אילו סיפורים מספרים לכם. ככה זה עם עובדות.

טסלה סייברטראק. מסך 18.5 אינץ' ועד 15 רמקולים. הסתדרתם! צילום: טסלה

 

הנה כמה עובדות:

  • סייברטראק הרבה יותר יקר. כשהגיעה הבשורה, אי שם ב-2019, מאסק הבטיח תג מחיר התחלתי של 40 אלף דולרים. מגפה אחת אחרי פלוס שנתיים איחור – המחיר של גרסת הבסיס הוא 61 אלף דולרים (וזו תהיה זמינה רק ב-2025!).
  • גם סייבטראק לא יציל את כדור הארץ – הוא פשוט שמן מדי. עם משקל עצמי של כ-3,150 ק"ג, נדרשת סוללת ליתיום עצומה (הערכות שבין 200 ל-250 קוט"ש – אין נתון רשמי מטסלה) כדי לספק את נתוני הטווח המוצהרים (שגם הם פחותים מה-500 מייל שהובטחו). למעשה הוא יעשה בדיוק את ההיפך ויכלה את משאבי הטבע של כדור הארץ בנגיסות של סוללת ליתיום עצומה אחת אחרי השניה.
  • סייברטראק לא יוריד את הצפיפות במרכזי הערים. איך יוכל? עם אורך של 5.7 מטרים ורוחב של 2.2 מטרים – מדובר בטנדר פול סייז גדול וכבד מאד במשקל כולל של כ-4.5 טונות.
    טסלה סייברטראק. לארגז מידות של 1.8מ' על 1.2מ'. קטן משל טנדר פול-סייז ועם יכולת נשיאת משקל פחותה. האפקט על טווח הנסיעה יהיה דרמטי. צילום: טסלה
  • סייבר טראק הוא טנדר גרוע – טנדרים או פיקאפים נוצרו כדי לשרת מטרה מאד תכליתית: להוביל דברים ולגרור. בין אם זו סחורה, כלי עבודה או אפילו צעצועים למסלול המוטוקרוס. 1.13 טונות זה כשני שליש ממה שטנדר פול-סייז אמריקאי יכול לשאת וגם הארגז קצר רק 1.8 מ'.
  • סייברטראק לא באמת קיים – טקס המסירה מסתבר שהיה רק טריק יחצני. נפח היצור של 250 אלף יחידות רחוק מלהיות ריאלי ולכן גם אם יש לכם הזמנה, ואתם מוכנים למחיר הגבוה הרבה יותר ולביצועים הפחותים, יהיה עליכם להמתין שנים עד שיגיע הרגע המיוחל שבו עצם השוק ברגל תפגוש את השפה השפיצית של דלת מפלדה אל-חלד של הקסם הזה.
  • סייברטראק כנראה שלא יציל את טסלה – הביטו היטב בקו הדגמים הנוכחי. הוא ממש וותיק וגם העדכון של ה-3 ניכר רק לאנשי טסלה עצמם. פרוייקט הסייבטראק יצר כבר עכשיו נזק תדמיתי גדול מאד, הרכב מגיע (לכאורה) לשוק בארה"ב בתקופה שבה יש התקררות רבתי (שלא לומר התפכחות) מרכבים חשמליים – הממלאים מגרשי דילרים ללא דורש. דגם כה יקר כמו הסייבטראק (בין 61 ל-110 אלף דולרים) שייוצר בנפחים קטנים יחסית לרכב משפחתי וכבר לוקה בבעיה תדמיתית – כנראה שלא יביא בשורה ופורד סדרה F (לא החשמלי חלילה) ימשיך להיות הרכב הנמכר ביותר בארה"ב.

  • סייברטראק משוריין – כן כן. המרכב של הטנדר העתידני כביכול עשוי מפלדה אל חלד שעמידה בירי ברמה מסויימת (לא טרחו לציין באיזה תקן – כי אתם יודעים, תקני כדור הארץ לא תקפים על מאדים). אז תקן אין אבל מאסק כן אמר באותה חשיפה ב-2019 שהרכב "חסין לקליע מאקדח 9 מ"מ". יש כבר סרטוני יוטיוב בעניין. אלא שעובדה משמחת זו (בטוח USP בעיני אחדים) הופכת את השיווק של טסלה סייברטראק ללא חוקי בישראל. כאן אצלנו רק לגופי הביטחון השונים מותר לנסוע במכוניות חסינות ירי – להחרגות אנא פנו למשטרת ישראל, פיקוד העורף ומשרד ראש הממשלה. בהצלחה!

Check Also

צמיחה אטומית ב-אקספנג

יצרנית הרכב החשמלי הסינית אקספנג מגדילה את כוח העבודה שלה ב-25% ומשקיעה כחצי מיליארד דולרים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית. בקנה 30 דגמים חדשים ב-3 שנים

11 comments

  1. רק לתקן טעות אחת – יש הרבה יותר – הסייברטרק הוא לא חסין ירי. המרכב חסין ירי החלונות לא. אפשר יהיה כנראה להזמין בעתיד גם חלונות חסינות ירי. כך שמותר לייבא את הרכב לארץ. למה לכתוב בלי לבדוק…..

  2. כמה שגיאות בכתבה אחת.
    כמה דוגמאות:
    הסוללה הוצהרה על 123 קילוואט בלבד.
    יכולת הנשיאה והמשיכה גבוהות מרוב הטנדרים בשוק
    תא המטען האחורי – ארוך יותר מאשר בפורד 150 (6 סמ ארוך יותר)
    וגם אין שום בעיות מיגון ירי כיוון שהחלונות לא ממוגנים אין לזה משמעות מבחינת הבעיה בישראל כי לא ייחשב כממוגן ירי

    • 6 רגל זה 187.2 ס"מ, זה הרבה יותר מאשר פורד, שם זה 5 רגל, ההמרה היא שרגל שווה 31.2 ס"מ לפי מה שזכור לי.

  3. מעניין.מאוד. הכותב ,לדעתי, כותב מטעם חברות רכבי הבנזין. כתבה מגמתית מטעם….כפי שמכוניות השנה עוברות מיונדאי לקיה מראה על "אמינות התחרות"…. אבל…. המכונית הנמכרת בעולם( לצערו של הכותב והחברות הקוריאנית) היא טסלה y. מעניין…. "אנשים מטומטמים"….. לא כך ….????

  4. לפי מה שראיתי הסוללה הקטנה שהיא זו שנמכרת כרגע בשני הדגמים החזקים היא בגודל של 123KWh.
    המחיר כ"כ גבוה מכיוון שיש מה שנקרא 'כוחות שוק', זה מה שקורה כאשר יש 1.8מליון הזמנות, מי שמוכן לשלם עכשיו מחיר גבוה יקבל. בגלל הדבר הזה הם גם לא משקיעים בייצור של הדגם הזול, בעוד כשנה עד שנתיים כאשר הדרישה תתמתן המחיר יירד.
    אין צפי מתי יתחילו לשווק את הסייברטראק עם בטרייה גדולה יותר כדי לקבל טווח ארוך יותר, אבל הם כבר עשו ניסויים עם הבטריה הזו ולכן יש תוצאות של ה'טווח המורחב'.

  5. המשכתי לקרוא, אין צורך לתקן דברים בפוסט, כולו בלבול מח.
    זה רכב שמיועד לשטח ולא לעיר צפופה!
    הרכב שוקל 3150KG ולא 4500kg, זה לא האמר!
    הרכב הזה גורר עד 11,000 פאונד, שזה מעל 5 טון, לא 1.13 טון ההמרה בין פאונד לגרם היא שפאונד אחד שווה 453 גרם, לא 102 גרם.
    'לא יציל את טסלה', מעניין, זו חברת הרכב בעלת השווי הגבוה בעולם, וזה רק עולה(בטווח של יותר משבוע).
    לסיכום: אני מבין שאין לי מה להמשיך לקרוא באתר הזה עד שהם יתעשתו וייכתבו את האמת.

  6. באמת כתבה חלשה…. רוני, מאכזב,
    אז מה אם כולך מתפוצץ מקנאה או כעס על טסלה,
    עדיין צריך לכתוב לעניין,וזה רכב מרשים ומקורי בטירוף,
    היגוי על חוטי,ממוחשב בגיאונות,4 גלגלי!,עיצוב,

    אתה תמיד יכול לא לקנות,אבל אי אפשר שלא להיתפעל מהתעוזה ! והביצוע ! מגיע לנו התנצלות

  7. נקודות שלא נלקחו בחשבון:
    – שיפורים טכנולוגיים כגון: מתח חשמל 48 וולט במקום 12
    – הגה שלא קשור לגלגלים
    – מבנה השלדה שונה בזכות הפלדה
    – המחיר של המתחרים החשמליים יקר יותר ונותן פחות תמורה

  8. כ"כ הרבה חוסר דיוקים השמצות שקרים…
    לא יאמן. לא יודע מי כתב את זה אבל כתב רכב הוא לא.
    זה רכב שהמציא את עולם הרכב מחדש. כתיבה הזויה ושקרית.
    כל מי שנהג ברכב התמוגג… אבל תפסיק לבלבל את המוח. טכנולוגיות שלא היו בשום רכב סדרתי. כמה שטויות כתבת פה ה ישמור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen + 8 =