תומר הדר
במהלך החודשים האחרונים חיכינו לא מעט ליונדאי קונה. אחרי הכל, יונדאי היא מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל ופלח השוק של רכבי הכביש שטח הוא בעל שיעור הצמיחה הגבוה ביותר כיום – והקונה שתמוצב מתחת ליונדאי טוסון ותתחרה ישירות בניסאן ג'וק נכנסת לפלח שוק לוהט במיוחד ותחרותי להפליא. אה, וגם ליונדאי היו אי אלו פאדיחות לאורך הדרך עם השם אבל כרגע זה לא משנה, כי הכל הסתיים – אז הנה, קבלו אותו: זהו יונדאי קונה.
ראשית, העיצוב של קונה ממחיש היטב שביונדאי בחרו בגישה של ניסאן, גישת "תסתכלו כמה אנחנו משוגעים" עם קווים לא שגרתיים, פנסים קדמיים צרים, חיפויי פלסטיק מאסיביים לבתי הגלגלים ומראות צד קטנות וצרות. מעבר לכך, המימדים אכן מבהירים היטב שקונה מכוון ישר ללב המיינסטרים: האורך הוא 4,165 מילימטרים. הרוחב הוא 1,800 מילימטרים ואילו הגובה הוא 1,550 מילימטרים. בסיס הגלגלים הוא 2,600 מילימטרים בדיוק.
היצע מנועיו של הקונה כולל מספר יחידות כוח, שחלקן רלוונטיות לשוק הישראלי. היחידה המעניינת ביותר היא מנוע טורבו בנזין קטן, בעל שלוש בוכנות בנפח ליטר המפיק 120 כוחות סוס, אך טרם ברור באיזו תצורה תגיע גרסה זו לישראל. לצידה הוצגה גם גרסה בעלת מנוע 1.6 מוגדש, המשודכת לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבע מהירויות. ההספק: 175 כוחות סוס. בהיצע יש גם גרסת 2.0 ליטרים – מדובר במפתיע במנוע אטקינסון המפיק 147 כוחות סוס.יונדאי קונה עצמה מוצעת הן בגרסאות כפולות הנעה והן בגרסאות בעלות הנעה קדמית בלבד.
היצע אביזרי הבטיחות כולל בין היתר מערכת התראה על אי שמירת מרחק, מערכת בלימה אוטונומית בשעת סכנה, התראה על שטחים מתים בצידי הרכב, התראה על רכבים המתקרבים אל היונדאי קונה בשעת תמרון לאחור ומערכת התראה על עייפות. בנוסף, הקונה היא היונדאי הראשונה שמצוידת בצג מידע עילי. כל שנותר הוא מועד ההגעה לישראל: לקראת סוף השנה הנוכחית.