רוני נאק
יונדאי טוסון, חביב הקהל בישראל, עובר סדרת עדכונים משמעותיים למדי – כל זאת לקראת ההגעה שלו לישראל ברבעון השלישי של 2024.
הטוסון המעודכן ממשיך ומפתח את הזהות העיצובית שלו שיונדאי מכנה Sensuous Sportiness – עיצוב שכה אפיין והבליט את רכב הפנאי הזה בכבישי ישראל. אבולוציית העיצוב מחזקת את הנוכחות של הרכב לפנים ומאחור, חתימת אור חדשה, עיצוב חדש לחישוקי סגסוגת וגם – אולי חשוב מכל – תא נהג מעוצב ומסודר אחרת.
למעשה העדכון הגדול ביותר הוא בתוך הרכב. זאת הודות לעיצוב אוורירי ופתוח יותר וממשק מולטימדיה ברמה גבוהה יותר, אך קל יותר לשימוש. הקוקפיט משלב עתה תצוגה קעורה ופנורמית מעוצבת מחדש המשלבת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' יחד עם תצוגת מולטימדיה מוגדלת שגם היא בגודל 12.3 אינץ'. תצוגת Head-Up צבעונית חדשה בגודל 12 אינץ' (HUD) עם גרפיקה היי רז. ה-HUD יציג הנחיות ניווט בעת חיבור לאנדרואיד אוטו או קארפליי. קונסולה מרכזית שעוצבה מחדש וכוללת תוספת של מיתוג פיזי המיועד לשליטה קלה ובשימוש תכוף, למשל מערכת השמע, בקרת האקלים ועוד. השפעת עיצוב הפנים של איוניק 5 החשמלית מורגשת כאן היטב – כמו גם ביונדאי KONA החדשה.
עתה נוספה גם יכולת לקבל שורה ארוכה של עדכונים מהאוויר (OTA) למערכות רבות ובהן: יחידות ההנעה, בטיחות, מולטימדיה ובידור, מפות ועוד. עוד נוספו שקעי USB-C לפנים ומאחור, ממשקים אלחוטיים לאנדרואיד אוטו ו-קארפליי. ניתן יהיה לפתוח או לנעול את הרכב בעזרת הטלפון הנייד וכן עם זיהוי ביומטרי בתא הנהג.
היצע המנועים, כפי שיונדאי הציגה אותו בעת החשיפה בניו יורק, כולל מנוע בנפח 2.5ל' אטמוספרי המפיק 187 כ"ס, טורבו-בנזין 1.6ל' הייבריד עם 231 כ"ס וגם פלאג-אין הייבריד עם 268 כ"ס (טווח חשמלי לא צויין). הגרסאות ההיברידיות והפלאג-אין יהנו גם מהנעה כפולה ומפות ניהול שטח – HTRAC – המוכרת של יונדאי.
יונדאי טוסון המעודכן, חבילות האבזור, יחידות ההנעה ועוד מידע רב יפורסם קרוב יותר למועד ההגעה של הרכב לישראל – כאמור לקראת הרבעון השלישי של 2024 – מי אמר חגי תשרי?