יום שלישי , 16 אפריל 2024
מאזדה 2 עוברת עדכוני מראה ואבזור. צילום: מאזדה

מאזדה 2 מתעדכנת

רוני נאק

מאזדה 2 היא המקום הבטוח ללכת אליו כשמחפשים סופר מיני בישראל. דגם הנהנה ממוניטין של איכות ואמינות טובים, הפכה המאזדה 2 לברירת המחדל של כל מי שמחפש מכונית יעילה, נאה, מאובזרת ונעימה לנסיעה – בראש שקט וללא הרפתקאות מיותרות.

עתה, אחרי שהיא כבר מובילה את הסגמנט בישראל, מקבלת המאזדה 2 עדכונים משמעותיים:

העיצוב החיצוני, בהשראת השפה העיצובית המאפיינת את כל דגמי מאזדה בשנים האחרונות, מקבל נגיעות המחדדות את המסר הדינאמי ומחזקות את מסר האיכות של המותג. בחזית יש גימור שחור חדש סביב שבכת החזית ומסגרות השמשות. ברמות האיבזור האחרות, הנגיעות הספורטיביות עוד יותר עוצמתיות ומגיעות לשיא ב-Dynamic Black (המחיר: 122,900 שקלים) בהם חישוקי הגלגלים צומחים ל-16 אינץ' ומקבלים גוון שחור, כמו גם בתי המראות והגג. אפילו עיצוב שבכת החזית משתנה. שלוש רמות אבזור – שלושה עיצובים ואופי שונה.

מאזדה 2 מתעדכנת ומוסיפה רמות אבזור חדשות וגם מערכות בטיחות אקטיביות. צילום: מאזדה

 

• מאזדה: מזל שלא השקענו בחשמל

גם בתוך המאזדה 2 יש לא מעט שינויים. הביצוע המוקפד, שכה מאפיין את דגמי מאזדה בשנים האחרונות, בא לידי ביטוי גם כאן. הגימורים בשחור מבריק, לבן או אפילו מנטה, בהתאמה לגוון הצבע שייבחר למרכב. מאלה יש מבחר של חמישה גווני צבע לגרסאות עם הגריל בצבע המרכב ועוד חמישה גוונים לגרסאות בעלות גריל שחור מבריק. ריפודי המושבים השחורים מקבלים תפרים אדומים קונטרסטיים בגרסת Pure Black (המחיר: 129,900 שקלים) – לחידוד המסר הדינאמי.

נקודות הממשק העיקריות בין הנהג למאזדה שלו, לאמור: גלגל ההגה, מנוף ההילוכים וגם בלם החניה מקבלים ריפודי עור – כדי שיהיה נעים בכל מזג אוויר. עוד נוספה כניסה והתנעה ללא מפתח וגם מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות כבר מרמת דיינמיק. אלה כוללות ניטור רכב בשטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום בנסיעה לאחור עד 8 קמ"ש, החלפת אורות אוטומטית המונעת סינוור וגם חיישני חניה מקוריים – לראשונה ברמת האבזור הזו.

מאזדה 2 עוברת עדכוני מראה ואבזור. צילום: מאזדה

 

מערכות בטיחות אלה מצטרפות למערכות המוכרות של בלימת חירום חכמה לסיוע בבלימה בעיר עד 80 קמ"ש, התראה מסטיה מנתיב הנסיעה ועוד.

ברמת האבזור הבכירה, פיור באלק, ישנו מסך מולטימדיה מוגדל מ-7 ל-8 אינץ' ועם ממשקי קארפליי ואנדרואיד אוטו (קיימים גם ברמות האבזור האחרות). למערכת גם הפעלה קולית באנגלית, דיבורית בלוטות', פקדים מגלגל ההגה או בקר ראשי, מצלמת חניה ו-6 רמקולים למערכת השמע.

ריפודי המושבים ברמת פיור בלאק, משלבים באופן אלגנטי ריפודי עור ובד, פקדים להעברת הילוכים מגלגל ההגה יוצרים חווית נהיגה מערבת וספורטיבית יותר וגם נוספה תצוגה עילית – המקרינה מידע חשוב מול עיני הנהג. עוד בתחום הנוחות מצוידת הגרסה הבכירה של ה-2 גם למראת פנים מתכהה אוטומטית וכן למשטח טעינה אלחוטי לניידים תומכים.

מאזדה 2 עוברת עדכוני מראה ואבזור. גריל מלא (בצילום) וגג שחור או גריל פתוח. צילום: מאזדה

 

בתחום ההנעה לכל שלושת רמות האבזור מאזדה מספקת את יחידת הכוח המוכחת בעלת טכנולוגיית סקייאקטיב. למנוע נפח של 1.5ל' ובעזרת 4 ציל' והזרקה ישירה הוא מפיק 116 כ"ס ו-14.8 קג"מ. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים. האופי הספורטיבי של ה-2 נשמר היטב עם כ-10 שניות זמן התאוצה ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית רשמית של 188 קמ"ש.

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × one =