יום ראשון , 28 אפריל 2024
משרד התשתיות מקצה כמעט 28 מיליון שקלים להרחבה משמעותית של רשת עמדות הטעינה המהירה. צילום: רוני נאק

משרד התשתיות: מעל 700 עמדות טעינה DC חדשות

רוני נאק

לכל מי שחושש מפני מחסור בעמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי: משרד התשתיות מודיע כי 707 עמדות טעינה מהירות (עד 60 קילו-וואט) ואולטרא מהירות (מעל 60 קילו-וואט) לרכב חשמלי יוקמו בישראל לאורך כבישים מהירים. כיום ניתן לטעון רכב חשמלי באמצעות עמדת טעינה רגילה, כלומר עמדת AC המספקת עד 23 קילו-וואט, או בעמדת טעינה מהירה כלומר DC או עמדת טעינה אולטרא מהירה. במקרה של העמדה הרגילה, משך הטעינה יכול להגיע למעל עשר שעות. בעמדה מהירה משך הטעינה הוא כשעה ובעמדה האולטרא מהירה משך הטעינה יכול לרדת מחצי שעה.

למישהו נפל האסימון שעמדות טעינה מהירות הן חובה לתחבורה החשמלית בינעירונית. צילום: רוני נאק

• טעינה מהירה יכולה להציל אתכם

לפי הפרסומים, 350 מעמדות הטעינה יהיה אולטרא מהירות ו 357 יהיו מהירות – שיוקמו על ידי 52 זוכים שונים במשך השנתיים הקרובות. היקף התמיכה של משרד האנרגיה והתשתיות במהלך הוא כ 27.5 מיליון שקל והמענק המרבי לעמדה אולטרא מהירה הוא עד 100 אלף שקל. מקימי עמדת טעינה מהירה רגילה יקבלו עד 60 אלף שקל. (בשני המקרים היקף המענק הוא עד 50% מעלות הקמת העמדה).

עלות עמדת טעינה כמו זו של 150 קו"ט עשויה להגיע לכ-100 אלף שקלים לפי ההודעה של משרד התשתיות צילום: רוני נאק

עם זאת יש להדגיש: עמדות טעינה אולטרא מהירות הן עמדות שעלות השימוש בהן אינה זולה כמו בעמדות הטעינה הרגילות, כלומר טעינה של רכב חשמלי עולה בהן כמה עשרות שקלים ומשתנה בהתאם ללא מעט גורמים. נכון להיום טעינה בעמדת טעינה מהירה עשויה להגיע לעלות של כ-2.5 שקלים ל-1 קילו-וואט/שעה.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − 9 =