יום שלישי , 16 אפריל 2024
קיה נירו כל חשמלית, החל ב-179,900 שקלים. צילום: קיה

קיה נירו חשמלי החל ב-179,900 שקלים

רוני נאק

לאחר ש"טלקר", יבואני קיה, השיקה בישראל את מותג SERES הסיני עם דגם כל חשמלי. היא מרחיבה את ההיצע הכל חשמלי עם דגם NIRO הפופולארי. מכונית רבת מכר שכבר משווקת אצלנו מ-2016 בגרסאות היברידיות ופלאג-אין. מעל 30 אלף יחידות של הקרוסאובר הזה עלו על כבישי ישראל עם הצלחה לא מעטה בציי הרכב וגם ללקוחות פרטיים.

קיה נירו כל חשמלית, קוקפיט דיגיטלי מלא עם בורר הילוכים ומצבי נהיגה וגם 5 רמות רגנרציה. צילום: קיה

הנתונים החשובים מספרים על מנוע חשמלי עם תפוקה של 204 כ"ס ו-40 קג"מ. סוללת ליתיום עם טעינה מהירה וקיבולת של 64 קוט"ש המספקת טווח של עד 455 ק"מ (WLTP לפי הודעת היבואנית). קיה נירו החשמלית יכולה לקבל טעינה DC מהירה של עד 100 קו"ט ובעוצמה כזו תקבלו טעינה מ-20 ל-80% רק ב-40 דקות. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-7 שניות ותוכלו להיעזר בחמש רמות של בלימה רגנרטיבית כדי להחזיר לסוללה מעט מהחשמל שנצרך בנסיעה.

קיה נירו כל חשמלית, פלטפורמה שתוכננת מראש כחשמלית – לא גוזלת נפח מתא המטען. צילום: קיה

חבילת הסיוע והבטיחות האקטיבית לנהג כוללת מערכת למניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי רכב דו גלגלי והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית (FCC) הפעילה בכל טווח המהירות ועתה תשמור על מרכז הנתיב גם אם הסימונים אינם ברורים (באמצעות מעקב לאחר הרכב מלפנים), ניטור שטחים מתים (BCW), כולל תנועה חוצה מאחור (RCCW), ניטור עירנות נהג, החלפת אורות אוטומטית ועוד.

קיה נירו כל חשמלית, תתקשו לזהות את ההבדלים מאחור. צילום: קיה

נירו EV מעוצב כמו אחיו למשפחה פלוס אלמנטים היחודיים לרכבים חשמליים. שבכה קדמית ייחודית לגרסה עם פתח לטעינה, פתחי אוויר ותאורת יום LED בצורת ראש חץ.

מיתוסים על מכוניות חשמליות

בפנים תא הנוסעים משלב עיצוב עדכני עם מרחב פנימי נדיב בדומה לשאר דגמי קיה נירו וכולל נגיעות עיצוב ייחודיות המדגישות את היותו של הרכב חשמלי לחלוטין. הקונסולה המרכזית כוללת בורר הילוכים בצורת חוגה בטכנולוגיית Shift By Wire, כפתורי תפעול בלם יד חשמלי ובורר מצבי נהיגה. מסך מולטימדיה מקורי בגודל 8 אינץ' כולל מצלמה אחורית וממשקי אפל קארפליי/אנדרואיד אוטו, וגם תצוגות מידע ייעודיות לרכב חשמלי (ניהול טעינה, צריכת חשמל ועוד) ולוח שעונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ'.

קיה נירו כל חשמלית, טעינת DC מהירה על 100 קו"ט לסוללה של ה-64 קוט"ש. צילום: קיה

 

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

2 comments

  1. תשומת לב!

    בכל הכתבות באתרי הרכב והתחבורה השונים שפורסמו בישראל
    תצלום פנים הרכב המופיע בתצלום בכתבות (לפני מתיחת הפנים),
    אינו תואם לפנים הרכב העדכני הנמכר בפועל בישראל.
    פנים הרכב של קיה נירו EV בפועל תואם לפנים הרכב העדכני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × 5 =