יום שישי , 4 אוקטובר 2024
מבחן דרכים קיה נירו. קרוסאובר היברידי אופנתי ומצוייד במחיר של 136,900 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים קיה נירו. קרוסאובר היברידי אופנתי ומצוייד במחיר של 136,900 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים קיה נירו

  • היברידי הנעה קדמית
  • חבילת בטיחות מרשימה
  • מרווחת מאחד לסגמנט
  • 16.4 ק"מ/ל' – ממוצע מבחן
  • 136,900 שקלים

רוני נאק

קיה נירו מגיעה אלינו כשהיא משתחלת לנישה שמתחת ל-SUV הקומפקטי, זאת אומרת קיה ספורטאז' למשל, ומנסה ליצור תחליף אופנתי וחסכונית להצ'בקים הקומפקטיים – מישהו אמר פולקסווגן גולף אבל גם לפרטיות כמו יונדאי i25, ודומותיה. כאשר על-הדרך הוא יתן לקיה נוכחות בסגמנט שבו הייתה חלשה. ישראל היא אחד השווקים המערביים הראשונים בעולם שקיה נירו מגיעה אליו ויצאנו לסיבוב ארוך כדי להכיר אותה.

 

מבחן דרכים קיה נירו. נראה מצויין בצילומים, ועל דפי המפרט. כדאי להגיע ולמדוד אותה בעיניכם. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים קיה נירו. נראה מצויין בצילומים, ועל דפי המפרט. כדאי להגיע ולמדוד אותה בעיניכם. צילום: רוני נאק

קיה נירו

על שלושה תלים עומדת קיה נירו: מראה אופנתי של ג'יפון, מערכת הנעה היברידית אך מוצנעת, חבילת איבזור עשירה מאד. היא לא מאד גדולה עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ ואורך כולל של 435 ס"מ – היא נשענת על הפלטפורמה החדשה של קונצרן יונדאי המיועד למכוניות בעלות הנעה אלטרנטיבית. הרוחב עומד על 180 ס"מ והגובה 154 ס"מ. בעין – כאשר עומדים ליד קיה נירו – היא נראית כמו שילוב של פרייבט וג'יפון – ובאופן מוזר היא נראית טוב הרבה יותר בצילומים מאשר בחיים.

מבחן דרכים קיה נירו. NIRO בטח לא יהיה בעמוד הראשון של תיק העבודות של פטר שרייר. גודש אלמנטים מכביד והפרופורציות לא שם. צילום: רונן טופלברג
מבחן דרכים קיה נירו. NIRO בטח לא יהיה בעמוד הראשון של תיק העבודות של פטר שרייר. גודש אלמנטים מכביד והפרופורציות לא שם. צילום: רונן טופלברג

דברו איתנו על קיה נירו

מבחן דרכים וולבו XC90

למרכב יש את החזית המותגית המזוהה עם קיה של השנים האחרונות (כן כן שוב אותו פטר שרייר המעצב) והיא עמוסה ב"קונצים" עיצוביים שאמורים לשדר כוח, ספורטיביות ודינאמיות – אמורים זו מילת המפתח כאן כי התוצאה היא עומס רב של פתחים, גרילים, כנפונים ודיפיוזרים כולם לכאורה. לזה צריך להוסיף את החצאיות ובתי הגלגלים המחוזקים בשחור, מסילות גג כסופות – המוסיפות למימד הגובה וחלונות כהים. לא נפקד מקומם של חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש'.

הפנים גם הוא עמוס למדי. אבל פחות משהוא עמוס הוא מרווח מאד. לפנים וגם מאחור יש חלל נדיב בכל מימד – בזכות בסיס הגלגלים הארוך והתקרה שממשיכה הרחק לאחור. מפל איכות החומרים ניכר מאד כאן. המעבר מאיזורי A מול עיני הנוכחים לאלו של B ו-C במקומות נסתרים מהעין, קיצוני למדי. משטחים מוצקים ונעימים למגע, מתחלים בפלסטיקה קוריאנית זולה מהסוג שאהבנו לשכוח אי-שם למטה באיזור הרגליים.

מבחן דרכים קיה נירו. תא הנהג של NIRO עכשווי ועשיר בפיצ'רים והמון איבזור. בולט לטובה עושר של איבזור בטיחות חכם - בהחלט בשורה ברמת המחיר הזו. צילום: רונן טופלברג
מבחן דרכים קיה נירו. תא הנהג של NIRO עכשווי ועשיר בפיצ'רים והמון איבזור. בולט לטובה עושר של איבזור בטיחות חכם – בהחלט בשורה ברמת המחיר הזו. צילום: רונן טופלברג

עיצוב תא הנהג תכליתי ונאה. מודרני לגמרי ועם מיתוג רב על גלגל ההגה ועל הקונסולה המרכזית. מערכת השמע היא מקורית עם מסך מגע צבעוני במידה של 5 אינטש. לצד זאת ובקרת אקלים מפוצלת, יש גם חבילה מרשימה של מערכות בטיחות אקטיביות: בקרת שיוט אקטיבית, בלימה אוטונומית, אזהרה על סטיה מנתיב+תיקון הגה ועל זה יש גם 7 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, סיוע לזינוק בעליה ועוד. חבילה מאד מרשימה ברמת המחיר הזו.

מבחן דרכים קיה נירו. לא מאד חזק וממצוע צריכה די רחוק מהצהרות היצרן. ליחידת ההנעה הזו יש יכולת בעיקר בעיר. 147 כ"ס וכ-27 קג"מ יחד עם תיבת הילוכים רובוטית 6 הילוכים שעובדת יפה. צילום: רונן טופלברג
מבחן דרכים קיה נירו. לא מאד חזק וממצוע צריכה די רחוק מהצהרות היצרן. ליחידת ההנעה הזו יש יכולת בעיקר בעיר. 147 כ"ס וכ-27 קג"מ יחד עם תיבת הילוכים רובוטית 6 הילוכים שעובדת יפה. צילום: רונן טופלברג

מערכת ההנעה היא סידור היברידי הכולל מנוע 1.6ל' הזרקה ישירה עם תפוקה מופחתת ל-105 כ"ס ואליו מצטרף מנוע חשמלי עם 43.5 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 147 כ"ס והמומנט נע בין 27 ל-21 קג"מ תלוי בהילוך. הסוללה שוקלת כ-33 ק"ג והיא ממוקמת מאחורי ומתחת למושבים האחוריים כדי לשמור על חלוקת משקל הגיונית. המשקל העצמי – אגב – עומד על 1,500 ק"ג.

העברת הכוח היא רק לגלגלים הקדמיים (אין הנעה כפולה באופק) וזו נעשית באמצעות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים.

 

קיה נירו נהיגה

תנוחת הנהיגה של קיה נירו לא מאד שונה מזו של פרייבט – בעצם היא תמקם את עיני הנהג בפער מאד קטן – כמעט בלתי מורגש – מעל לזו של מכונית פרטית רגילה. תתקשו לחוש בהבדל. סידור תא הנהג אינטואיטיבי והמושבים הקדמיים מספקים תמיכה סיבה והיו נוחים למדי גם בנהיגה הארוכה שביצענו. חווית הנהיגה כאן היא שונה מעט מזו של קרוסאובר בנזין או דיזל רגיל. קיה נירו משתמש בכוחם המשולב של שני המנועים לצאת מהמקום והוא זז לפנים מהר אבל לא מרגיש חזק כפי שכתוב בדף הנתונים. אפשר להתקדם רק בכוח החשמל אם תהיו מאד עדינים על המצערת וקשובים לחויי העומס אשר מחליף את מד הסל"ד. תיאורתית, גם בכביש בינעירוני ובמהירות של 80 קמ"ש או יותר, אם התנאים (ז"א העומס על מערכת ההנעה) מתאימים תוכלו לעבור מרחק רק על כוח החשמל.

מבחן דרכים קיה נירו. איכות הנסיעה טובה למדי מחוץ לעיר. אוושת גלגלים נשמעת מאחור. בתוך העיר ועל כביש משובש ה-NHV מאחור יכול להיות טוב יותר. צילום: רונן טופלברג
מבחן דרכים קיה נירו. איכות הנסיעה טובה למדי מחוץ לעיר. אוושת גלגלים נשמעת מאחור. בתוך העיר ועל כביש משובש ה-NHV מאחור יכול להיות טוב יותר. צילום: רונן טופלברג

היתרון מן הסתם יהיה יותר בתחומי הכרך ואילוצי הנסיעה שלנו לקחו אותנו הרחק לערבה. כך שממוצע צריכת הדלק בסוף הלופ הארוך הזה הראה על כ-16.4 ק"מ לליטר – "טוב אבל לא מצויין". קרוסאובר דיזלים מצליחים להגיע לנתוני אמת הקרובים יותר ל-20 ק"מ/ל' (אבל נענשים בציון הירוק שלהם).

אבל דווקא בעיר, היכן שקיה נירו אמור להתבלט הוא לוקה בשני סעיפים. NVH שמעביר הרבה מרעשי הדרך וליושבים מאחור גם רעש מתלים על שיבושים ושנית (מעט סובייקטיבי אני יודע) הוא לא סקסי בעליל – וקרוסאובר הוא ALL ABOUT להיות סקסי ומאאגניב – קיה נירו לא שם.

המושבים האחוריים מספקים חלל מצויין לרגליים וגם לראש ולגוף. שני מבוגרים ישבו מאד בנוח מאחור ושלושה גם. יש מסעד להפריד בניהם ושמשות כהות לימי הקיץ היוקדים.

מאחור תמצאו תא מטען עם 400 ל' של נפח, שקע מתח ולא לשכוח גם את מצבר ה-12V היושב מאחור.

מבחן דרכים קיה נירו. תא המטען של NIRO גדול וע נפח של 400 ל' הוא יספיק לכל צרכי הקמפינג של משפחה ממוצעת. מרווח הגחון מוגבל עם 16 ס"מ בלבד. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים קיה נירו. תא המטען של NIRO גדול וע נפח של 400 ל' הוא יספיק לכל צרכי הקמפינג של משפחה ממוצעת. מרווח הגחון מוגבל עם 16 ס"מ בלבד. צילום: רוני נאק

נחזור לנהיגה – וכאן הייתה לנו הפתעה עם התנהגות כביש מאד מאוזנת ומפתיעה לטובה. מירכוז המאסה הוכיחה את עצמה וקיה נירו מתנהג נהדר בכבישים מפותלים ותחת עומסים גבוהים. מה שאנו לומדים מזה זה שני דברים: שמעטפת ההתנהגות של קיה נירו רחבה מאד ותהיה בטוחה לכלל ציבור הנהגים ושנית שאם במקרה מישהו יקלע לצרות יש לקיה נירו את היכולת הדינאמית לצאת מהן בתמרון חריף מבלי להסתבך עוד יותר. יש כמובן גם בקרת יציבות, משיכה וכל השאר. באותו קטע נתקלתי בתופעה של מאמץ היגוי קשה באופן לא סביר – אבל זה ממש בשוליים הקיצוניים של העסק.

מבחן דרכים קיה נירו. היברידית ברוחה, קרוסאוברית בלוק. והנה אחת באדום לסיום. אווידזיין! צילום: רונן טופלברג
מבחן דרכים קיה נירו. היברידית ברוחה, קרוסאוברית בלוק. והנה אחת באדום לסיום. אווידזיין! צילום: רונן טופלברג

חוות דעת קיה נירו

קיה נירו מרשימה מאד בחבילה שהיא מביאה. בעיקר האמור בחבילת הבטיחות העשירה הכוללת מערכות מתקדמות שלא ראינו ברמת המחיר הזו. מערכת ההנעה חביבה אבל לא מבריקה, נוחות הנסיעה בעיר לא מושלמת – והעיצוב שמרני מדי לטעמי בשביל רכב פנאי בעל אספירציות אופנתיות.

המחיר שלה שם את קיה נירו מול הגרסאות המצוידות יותר של סגמנט C – ולטעמי הוא גבוה מדי ומשקף במידה מסוימת את הביטחון של היבואן כי ההצלחה מובטחת. האמת היא – שהיבואן כנראה צודק.

Check Also

BYD ומרצדס מתגרשות

עוד רומן מערבי-סיני שלא נגמר יפה. אחרי 14 שנים מרצדס ו-BYD נפרדות ומותג ה"יוקרה" DENZA עובר להיות ב-100% בשליטת BYD לרווחת פקידי המפלגה הקומוניסטית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *