רוני נאק
הערב לנד רובר חשפה את הפרטים המלאים על הדור החדש של דיסקברי – להלן ה"5". לצד העיצוב החדש שעיניכם רואות, מדובר בפלטפורמה אחודה חדשה אשר מאפשרת הפחתה של כ-400 קילוגרמים ביחס למשקל של הדיסקברי 4. בנוסף, מצטרפים להיצע גם מנועי דיזל "אינג'ניום" מהדור החדש עם 4 צילינדרים והספקים של 180 כ"ס ו-43 קג"מ ו-240 ו-50 קג"מ מנפח של 2.0 ל'. בנוסף ממשיך מנוע הדיזל 6V בגרסה החזקה שלו עם 258 כ"ס ו-60 קג"מ ויש גם בנזין סופרצ'ארג'ד המפיק 340 כ"ס ו-45 קג"מ. כל המנועים מורידים את הכוח דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה ויש כמובן גם טרנספר עם LOW קצר של 1:2.93 ההנעה היא כפולה קבועה.
עוד מעניין לגלות שההיגוי הוא עתה כל-חשמלי. מרווח הגחון עם מתלי אוויר יעמוד על 28 ס"מ שימושיים וזוויות הגישה 34 מעלות והנטישה 30 מעלות. בהחלט משהו שניתן לעבוד איתו בשטח. טווח חישוקי הגלגלים יהיה בין 19 ל-22 אינטש' – לא בשורה הכי טובה לעכברי השטח שבינינו.
המשקלים אם כבר שאלתם, מתחילים מ-2099 ק"ג ועד 2223 ק"ג לגרסה הדיזל 6V הכבדה ביותר. בהתאם גם הביצועים טובים יותר וכל הגרסאות מציגות זמן של מתחת ל-10 שניות ל-100 קמ"ש. לא רע. גם צריכת הדלק של גרסת הכניסה של הדיזל עומדת על 16.6 ק"מ/ל' בממוצע (נתוני יצרן) בעוד שגרסת הדיזל 6V תצרוך ליטר סולר על כל 13.8 ק"מ בממוצע (נתוני יצרן).
בסיס הגלגלים עומד עם 292 ס"מ נדיבים וזה משאיר מקום ל-7 מושבים ויוצר אורך כללי של 497 ס"מ, הגובה נושק ל-190 ס"מ והרוחב מעל 2.0 מטרים גם עם מראות מקופלות.
לנד רובר עוד לא שיחרר את כל המידע לגבי רמות האיבזור וסוגיו אבל אנו בטוחים כי נראה את הדור החדש של טריין ריספונס כפי שכבר קיים בריינג' רובר, מערכות שמע ומוטימדיה מעודכנות וגם מערכות אוטונומיות למחצה שלנד רובר כבר רמזה כי יהיו.
לנד רובר דיסקברי 5 צפוי להגיע לישראל בחודש מרץ 2017