רוני נאק
מה זה יקר מאד ואין ממנו אספקה? דיפנדר! ובכן לנד רובר, אחרי הטיזינג של השבוע שעבר, חשפה את כל האורך של הדיפנדר 130. לדאבוננו ללא בשורת טנדר כפול-קבינה (או חד קבינה בתכלס) אלא כמוביל נוסעים 4X4 שבוודאי ישמח את הברידרים בצפון אמריקה.

האורך הכולל של הדיפנדר 130 נמתח ב-34 ס"מ ארוכים מאד וגם בסיס הגלגלים צמח ל-302 ס"מ וזאת כדי לפנות מקום לסידור מושבים פנימי של 2+3+3. אם אתם מעדיפים מטען לא אנושי תוכלו ליהנות מנפח פנימי המאתגר וואן מסחרי של 2,516 ל'. בין הדברים שצמחו להם הוא גם קוטר הסיבוב שעומד על 12.8 מטרים נרחבים.

כמו הדיפנדרים של ימינו, גם הדיפנדר 130 מצויד במולטימדיה PIVI החדשה עם מסך 11.4 אינץ' מוגדל, פנסי LED מאטריקס, חימום לשורות המושבים השניה והשלישית, בקרת אקלים 4 אזורים, מערכת שמע מרידיאן (זה יקר כמו שזה נשמע), שמשות כהות, חישוקי 20 אינץ' וחבילות סיוע ובטיחות אקטיביות.

בתחום ההנעה תגלו כי לדיפנדר 130 היצע דומה של מנועי 6 צילינדר טוריים, מכונים בלנד רובר P400 ו-P300 דיזל או בנזין עם הספקים שבין 250 ל-400 כ"ס ובין 47 ל-65 קג"מ – כולם אגב היברידי-קל (MHEV). כמובן שלנד רובר טוענת כי יכולת השטח האגדתית (של הדיפנדר ההוא..כן?) נשמרת, בזכות מתלי אוויר, הנעה כפולה קבועה, מערכת טריין ריספונס ותיבת הילוכים אוטומטית של ZF עם 8 הילוכים קדמיים פלוס אחד רוורס.

המחיר בבריטניה מתחיל ב-74 אלף ליש"ט. מתי אצלנו ובכמה שקלים?