רוני נאק
LEXUS אחד ממותגי הפרימיום הלא-גרמניים המצליח ביותר בישראל מביא הבוקר לשוק הרכב הישראלי את הדור החדש של רכב הפנאי שטח הגדול שלו: לקסוס RX. במידה רבה הדגם אשר "עשה" את לקסוס בעולם וגם הצליח בצורה לא מבוטלת גם אצלנו בזכות גרסאות הנעה היברידיות, איכויות גבוהות, חווית נסיעה עילית ואמינות יוצאת דופן. עתה הדור המעודכן מתעלה על זה עם שלדה מחוזקת המיוצרת בטכניקות מתקדמות ומציעה קשיחות מבנית טובה יותר וגם מערכות מתלים משופרות אשר מחדדות את התנהגות הכביש מבלי להתפשר על הנוחות. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 279 ס"מ.
לגבוי המכאניקה יש גם מערכת סיוע אקטיבית לעזרה בפניות המבטלת תת-היגוי (הנטיה של המכונית להרחיב את רדיוס הפניה) באופן נשלט – זאת בנוסף לקיומה של הגרסה העדכנית של סוויטת מערכות הבטיחות האקטיביות של לקסוס עם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית ועוד.
בתחום ההנעה יש בהיצע שתי גרסאות: 2.0ל' טורבו 4 ציל' עם 238 כ"ס ו-35 קג"מ, והיברידית עם בנזין V6 ותפוקה משולבת של 313כ"ס ו-33.5 קג"מ.
• להורדת המפרט המלא של לקסוס RX
עדכוני המרכב שינו לא רק את המראה אלא גם שיפרו את מקדם הגרר האירודינאמי – שזה אומר חסכון משופר בדלק בשיוט בינעירוני ופחות רעשי רוח. בפנים יש עיצוב עדכני וגם מערכת מולטימדיה עצום במידה של 12.3 אינץ' וגם – החזיקו חזק – ממשק קארפליי ואנדרואיד. חובבי השמע – כי בלקסוס שומעים רק קלאסית – ישמחו לגלות מערכת של פיוניר עם 12 רמקולים וסאב-וופר. שינויים במבנה המושבים משחרר יותר מרווח לרגליים ליושבים מאחור.
בהיצע חמש גרסאות שונות של לקסוס RX: רמות איבזור לקצ'רי או פרימיום ועם שני מנועים. בנוסף גם גרסת ה"LONG" ממשיכה עם 7 מושביה. המחיר מתחיל ב-349,990 שקלים ועד 479,990 שקלים לגרסת לונג ברמת איבזור פרימיום.