רוני נאק
רכב פנאי שלישי וקטן מצטרף היום להיצע רכבי הפנאי של לקסוס – מותג הפרימיום של טויוטה – בישראל. לצד שתי גרסאות מרכב של RX עם 7 ו-5 מושבים וה-NX הבינוני בגודלו – יש להתרגל עכשיו לומר גם UX שיהיה הקטן בשלישיה.
בקטלוג לקסוס מופיעות שתי גרסאות הנעה: היברידית עם מנוע 2.0ל' ותפוקה של 152 כ"ס (184 כ"ס כולל חשמל) וגרסת בנזין בלבד גם היא עם מנוע 2.0ל' ותפוקה של 173 כ"ס. העברת הכוח היא בשני המקרים עם תיבת הילוכים רציפה CVT וההנעה קדמית בלבד.
לקסוס טוענת שה-UX הוא "קרוסאובר אורבני" וכי הוא יהווה תחליף ראוי – ויחסית לא יקר ("אטרקטיבי" בלשון ההודעה) למכונית סדאן משפחתית ואף למשפחות צעירות ובעלות יכולת שלא רוצים רכב פנאי גדול או סדאן משעממת.
לקסוס שמה דגם רב על העיצוב של המרכב ושל תא הנוסעים. כדי להביא אותו למראה המותגי העדכני וכן להעביר את מסר הייחוד של המותג היפני. היא גם ציידה את לקסוס UX במערך בטיחות אקטיבי מלא כדת וכדין.
להורדת המפרט המלא:מכאן
בהיצע כאמור שתי גרסאות הנעה וכל אחת מהן מקבלת רמת איבזור לקצ'רי או פרימיום וכאשר רק להיברידית יש רמת אבזור שלישית F-ספורט. המחיר מתחיל מ-205 אש"ח לגרסת בנזין לקצ'רי ועד 265 אש"ח לגרסת הייבריד F-ספורט.
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "אנו נערכים לקראת ביקושי שיא לדגם החדש, אשר מעורר עניין רב עוד בטרם הגעתו לישראל. אנו צופים כי כל המלאי העומד לרשותנו, כ-500-600 יחידות בשנה הקרובה, יימכר במלואו תוך זמן קצר. הדגם זוכה לביקושים יוצאי דופן בעולם כולו, ולראייה זמן ההמתנה לדגם זה ביפן כבר עומד על כשנה".