רוני נאק
יצרנית המכוניות החשמליות TESLA עוד לא פרסמה הודעה רשמית בדבר הגעתה לישראל (למרות ששנים מחזרים אחריה נציגי יבואנים ויזמים רבים) אולם פרסמה כי היא מחפשת מנהל לפעילות בישראל. אותו מנהל – כך לפי מודעת ה"דרושים" יהיה אחראי על הקמת התשתית של השלוחה בארץ כמו גם על גיוס כוח האדם מישראל. זהו הסממן הראשון המראה את רצינות כוונותיה של טסלה אכן לצעוד לעבר ארץ הקודש.
אולם טסלה זה לא רק מכוניות – אלא גם מטענים – רשת המטענים המהירים שלה נחשבת לחזקה ביותר שקיימת היום אולם היא ייחודית לדגמי טסלה. מהצד השני – שימוש בעמדת טעינה לרכב חשמלי שאינה של טסלה – יחייב מתאם מיוחד. חוץ מעמדות הטעינה לרכב טסלה מייצרת גם מצברי חירום לבתים, רעפים סולאריים המחליפים את הרעפים של הבית עצמו והתקנתם זולה יותר מזו של רעפים+פאנלים סולאריים מעליהם.
לגבי קו הדגמים והמחירים עוד יהיה מוקדם לקבוע קווים לדמותם. ראשית כי המוצרים עצמם לא זולים (ואף הייתה התייקרות בשבועות האחרונים) ולאור החמרת הרגולציה בישראל – כנראה שלעולם לא נראה כאן טסלה זולה יותר מ-200 אלף שקלים. זה משאיר את הזירה פתוחה למותגים העממיים והסיניים שבדרך, כאשר האתגר יהיה של קבוצת מותגי הפרימיום.