יום ראשון , 19 מאי 2024
זו מאזדה EZ-6 שתהיה חשמלית/פלאג אין בסין. אם גרסת ה-6ציל' טורבו המערבית תראה כך? אנחנו מרוצים. צילום: מאזדה

מאזדה מגלה שני דגמים חשמליים

רוני נאק

משהו טוב מאד עובר על מאזדה בשנה האחרונה. יצרנית הרכב היפנית הקטנה (שבישראל היא גדולה מאד ואף שלטה בשוק מעבר לעשור), שנראה כי הססה לעלות על רכבת ההרים של "המהפכה החשמלית" מתחילה להינות מהפירות של ההחלטה הזו. החלטה שאי אפשר להפריד לגמרי מזו של טויוטה, לה יש אחזקות במאזדה – כ-5.1% ומפעלים משותפים בארה"ב (לטויוטה יש גם 20% בסובארו שגם היא שוברת שיאי מכירות עולמיים ולא ממהרת להציג ליין של דגמים חשמליים).

זו מאזדה EZ-6 המבטיחה חווית נהיגה ברוח מאזדאית האם תצליח לספק זאת עם הנעה חשמלית? צילום: מאזדה

 

• אולמות תצוגה חדשים לסקייוול

• מאזדה משקיעה בהיברידיות

אבל בסין, שוק הרכב הגדול בעולם, כללי המשחק של המערב לא תקפים. כשהמשטר אומר "תעברו לרכב חשמלי" כולם כולל כולם מיישרים שורות. גם מאזדה יחד עם שותפתה המקומית, כי החוק בסין מחייב שבכל מיזם "זר" יהיה גם שותף מקומי.

בתערוכת בייג'ין שהתקיימה לאחרונה מאזדה חשפה (יחד עם שותפתה צ'אנגאן אוטומוביל) שני קונספטים לדגמים חשמליים ו-פלאג אין. שניהם מעניינים לא מעצם חישמולם אלא מהסיבה שהם יכולים לרמוז לא מעט על הדורות הבאים (והקרובים) של מאזדה 6 ומשפחת CX של רכבי הפנאי שכבר נמצאת בצד המוצל של עקומת חיי הדגם.

הקוקפיט של מאזדה EZ-6 בהחלט שפונה לטעם של הלקוח הסיני. יש מסך גדול ופיצ'רים אינספור. גם לכם זה נראה "בשל" ליצור? צילום: מאזדה

 

אז בזמן שבסין מאזדה EZ-6 תציע אופציה חשמלית סביב המוטיבים המוכרים של מאזדה והם האבולוציה של שפת העיצוב הנוכחית ושמירת על יסודות ההנאה מהנהיגה. פרטים טכניים לא היו אבל כן נמסר כי מאזדה EZ-6 תצויד במערכת מתלים רב-חיבורית, תהנה מחלוקת משקל 50:50, הנעה אחורית ותצויד אפילו (החזיקו אותי!) ספויילר אחורי חשמלי המתרומם לפי הצורך ורמת הגירוי. לצד פיצ'רים דיגיטליים רבים, למען הבטיחות והנוחות, מאזדה סיפרה למבקרי התערוכה על טווח חשמלי של עד 600 ק"מ (בתקן הסיני האמין) או לחילופין לטווח של מעל ל-1,000 ק"מ לגרסת הפלאג-אין הייבריד (הספקים, נפחים וקיבולות לא נמסרו – אם כי לאור הממדים והטווח אפשר בהחלט לנחש שמדובר בסוללה עם קיבולת של מעל ל-80 קוט"ש).

זה קונספט ARATA – הבוחן את קווי העיצוב האפשריים לדור הבא של רכב פנאי. צילום: מאזדה

 

מה שאותנו באמת מעניין זו המאזדה 6 ה"אחרת" המערבית. דגם שהשמועות לגביו כבר פשות בשדות הבונדד חודשים ארוכים. לפיהן, הרכב יצויד בפלטפורמת ההנעה האחורית החדשה (משרתת CX-90) וגם את מנועי 6 הציל' הטוריים והמוגדשים. וזה לתחושתי יהיה שלאגר (כנראה שפחות בישראל) במערב בעיקר לאור העליה הרציפה באיכות של דגמי מאזדה בשנים האחרונות. האם מאזדה של 2024 תצית את הדמיון כמו הונדה הנהדרת של פעם?

קונספט ARATA – נאה מאד אבל עוד רחוק מיצור. צילום: מאזדה

 

לצד המאזדה EZ-6 הוצג גם רכב פנאי חשמלי קומפקטי בשם ARATA – בהודעה של מאזדה למעט סיבון ביד שמאל ואז ניגוב ביד ימין לא נמסר מידע שימושי מעבר למה שאפשר לראות בצילומים. העיצוב הוא אבולוציה של השפה הנוכחית ולפחות במראה שלו העיצוב הזה יכול בהחלט לרשת את זה של ה-CX-5 המזדקן (גם אם בחן רב).

מאזדה EZ-6 המראה מבטיח. צילום: מאזדה

Check Also

טופ גיר: יונדאי איוניק 5 N היא החשמלית הספורטיבית הטובה ביותר

מגזין טופ גיר בוחר את ההוט האטצ' החשמלית הטובה ביותר: יונדאי איוניק 5 N מתבלטת בזכות שורה ארוכה של תכונות - אחת מהן היא הומור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen + nine =