רוני נאק
בינתיים בשוק האמריקאי, מאזדה עושה חיל. גורפת רווחים מקצב מכירות גבוה, היא רשמה רווחי שיא של כל הזמנים עבור הרבעון השלישי הפיסקאלי שלה שזה עתה הסתיים. מאזדה גם אומרת כי כעת היא בכיוון לרשום רווחי שיא עבור שנת הכספים המלאה המסתיימת ב-31 במרץ.
סמנכ"ל הכספים ג'פרי גאיטון אמר בראיון בשישי שליצרנית הרכב היפנית יש ציפיות גבוהות משיווק של מכוניות היברידיות בארה"ב. "אני חושב שההיברידיות נהנות מההייפ סביב רכב חשמלי", אמר גאיטון. "עכשיו יש השטחה של עקומות המכירות בשוק הרכב החשמלי. אני חושב שהאנשים שפעם צעקו EV וקידמו EV החליטו, ובכן, אם אנחנו לא יכולים לגרום לאנשים לקנות 100% חשמלי, רכב היברידי הוא אלטרנטיבה טובה".
למאזדה הייתה השקה מוצלחת ל-CX-90 הגדול שלה בארה"ב ומכרה מעל 30 אלף יחידות – בין השאר בזכות גרסת פלאג-אין הייבריד של הרכב. זהו דגם בעל רווחיות כפולה מהממוצע של דגמי מאזדה האחרים. לחברה יש ציפיות רבות מה-CX-70 (מעין גרסת 5 מושבים של ה-90) אשר עתיד להיות מושק באביב בארה"ב וכן מגרסה היברידית חדשה ל-CX-50 הקטן יותר שגם משווק אצלנו בערוצי היבוא המקביל.
אצלנו בישראל מאזדה נמצאת במקום החמישי בטבלת מסירות הרכב החדש עם 2,676 יחידות מה-1 לינואר 2024 ועד סוף פברואר (לעומת 4,615 יח' אשתקד).