רוני נאק
האם עוד מותג רכב אייקוני נידון להעלם לדפי ההיסטוריה? דיווח ב-BLOOMBERG מספר על כך שהחברה מכרה חלק משמעותי מאוסף המכוניות ההיסטוריות שלה לקרן הון מבחריין כדי לגייס כספים הנחוצים לשדרוג דגם ה-ARTURA (מכונית על פלאגאינית). לפי אותו מקור, החברה נזקקה לגיוס כספים מהיר אחרי שזיהתה שיש צורך ב"כמה עדכונים טכניים" בדגם החדש, עדכונים שגרמו לדחיית האספקה ללקוחות. כך מהדיווח הרבעוני של מקלארן.

על פי החברה, קרן ההון הבחריינית (המחזיקה בקרוב ל-60% ממניות מקלארן) הסכימה להזרים עוד כ-123 מיליון דולרים בתמורה לאוסף המכוניות הנחשק. דובר החברה אישר זאת אך סירב לציין אילו מהמכוניות נמכרו.
האוסף של מקלארן כולל (או נכון יותר "כלל") 54 רכבי פורמולה 1 וכמה יחידות נדירות ונחשקות של F1 של רכב העל. על פי הדיווח הרבעוני של מקלארן, החברה הפסידה בין ינואר לספטמבר 2022, כ-203 מיליון ליש"ט. זאת על גב הפסד של 69 מיליון ליש"ט באותם החודשים בשנה שעברה. בנוסף גם הנזילות של החברה נחתכה בכמחצית ל-87 מיליון ליש"ט בלבד.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מקלארן נזקקת לקרש הצלה פיננסי מבעלי המניות שלה – השאלה עתה היא האם זו תהיה הפעם האחרונה?