יום חמישי , 22 פברואר 2024
הכירות את מונרו סימן 1. רכב עבודה 4X4 חשמלי מסקוטלנד. צילום: MUNRO

הכירו את Munro MK1

רוני נאק

בסקוטלנד, כך התגלה לאחרונה יש לא רק מפלצת באגם נס, וויסקי משובח והאגיס עסיסי – אלא גם גברים בחצאיות המפתחים רכבי שטח חשמליים קשוחים כמו אשת האיכר. הזנק סקוטי בשם MUNRO עתיד, כך על פי הודעת החברה, להתחיל ביצור סדרתי של רכב שטח קשוח בשם MK1 או בתרגום ישיר "סימן 1".

הכירות את מונרו סימן 1. רכב עבודה 4X4 חשמלי מסקוטלנד. צילום: MUNRO

רכב ה-4X4 החשמלי מצויד, כאופציה במנוע יחיד המפיק 295 כ"ס וכ-61 קג"מ או 375 כ"ס ו-71 קג"מ. המנוע מוזן מסוללה בעלת תרכובת כימית הכוללת ליתיום-ניקל-קובלט (כמעט כמו כולם) וזו בעלת קיבולת שימושית של 56 קוט"ש או 76 קוט"ש (גרסת LR) ופועל בתחום ה-400 וולט. כצפוי מרכב כה גדול ועם סוללה צנועה יחסית (בוודאי ביחס לסוללות ה-100 קוט"ש ומעלה שיש לפורד ולהאמר החשמליים) ועומד על 204 ק"מ או 275 ק"מ (LR) בנהיגה משולבת על פי נתוני החברה. יכול טעינה מהירה יש וזו עומדת על 70 קו"ט/94 קו"ט בלבד ל-DC או 6.6 קו"ט של AC עסיסי (בתנאי ותמצאו מטען באמצע הבוש).

הכירות את מונרו סימן 1. רכב עבודה 4X4 חשמלי מסקוטלנד. צילום: MUNRO

זוכרים את בולינג'ר?

הכוח המופלא הזה יורד לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת 4X4 סטנדרטית למדי המוכרת לכל מי שהתוודע לכלי רכב כמו דיפנדר (המקורי…), ג'יפ רנגלר ודומיהם. תיבת העברה עם LOW מעבירה כוח לסרנים קשיחים לפנים ומאחור. המתלים הם סלילים ומוטות רדיוס ופנהרד בדיוק כמו בדיפנדר של פעם. כדי לעבוד בקרבת חוות הכבשים מסוגל MK1 לשאת עד 1000 ק"ג של מטען ולמשקל עצמי מירבי של 3500 ק"ג.

הכירות את מונרו סימן 1. רכב עבודה 4X4 חשמלי מסקוטלנד. צילום: MUNRO

בתחום אבזור הנוחות והפינוקים תגלו רשימה קצרה למדי: חישוקי פלדה עם צמיגי AT, תאורת LED חיצונית, בקרת אקלים, מושבים מחוממים, ממשק קארפליי ואנדרואיד. בנוסף יש אופציות למתלי אוויר, חישוקי סגסוגת, ספקי כוח לכלי עבודה, שדרוג למטען 22 קו"ט AC ועוד.

אם החשמלי הזה עושה לכם זרמים שם למטה, נספר כי המחיר הרשמי בסקוטלנד עומד על 60,000 ליש"ט לגרסת הבסיס ועד 84 אלף ליש"ט (כ-352 אלף שקלים) לגרסת הפרפורמנס. עתה רק נותר למצא מטענים מהירים בנחלים הגדולים.

הכירות את מונרו סימן 1. רכב עבודה 4X4 חשמלי מסקוטלנד. צילום: MUNRO

Check Also

הסבה לחשמל של ריינג' קלאסי

קח רכב אספנות קלאסי ונדיר עם מנוע V8 רועם וחלש והסב אותו להנעה חשמלית. חילול הקודש או תוספת זמן לקשיש הבריטי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 − 8 =