רוני נאק
זה העדכון הכי נכון, הכי מדוייק והכי "בול" שמותג הפרמיום MINI יכול היה לעשות לקאנטרימן. כאילו שסומנו נקודות החולשה של הדגם ועברו בקפדנות על כל סעיף ורג'קט כדי להחזיר לקאנטרימן את הניצוץ והאש שנעדרה ממנו. עם שיפור דינאמי עצום, איכות כוללת גבוהה מתמיד ובעיקר אופי ברור וחווית נהיגה מקסימה זהו ללא ספק ה-SUV פרמיום ההיברידי הכי כיפי שיש כרגע בישראל.

כמה מילים
המבחן האחרון למיני קאנטרימן (אי שם ב-2017) הסתיים בהסתייגות. אמנם, המחיר היה מפתה רק 195 אלפי שקלים, אבל המכונית לא הייתה שם. אפליקציה לא מאד מוצלחת של פלטפורמת במוו הנעה קדמית . נכון הייתה כל הדקורציה הנדרשת לגרום לזה להיראות כמו MINI, אבל ללא המנוע הנכון לתת את ה"אש" כמתחייב בשם ועם תוספת ממדים ומשקל שהפכו את הגרסה ההיא לעוד קרוסאובר אחד מני רבים.
עתה החלה דלק מוטורס לשווק בחודשים האחרונית את הגרסה המעודכת של הקאנטרימן. זאת, אחרי שעברה מתיחת פנים ועדכון עמוק למדי בתחומים הוויזואליים ואיכות החומרים. כך שתמצאו פנסי LED לפנים ומאחור, חזית חדשה, דשבורד חדש עם קוקפיט דיגיטלי חדש, מבחר רענן של חומרי ריפוד למושבים וקישוריות מעודכנת עם ממשק קארפליי וכיוב'. עוד בתחומי האבזור תמצאו מפתח חכם, מושבים מחוממים, גלגל הגה ספורטיבי, דלת תא מטען חשמלית וגג שמש פנורמי לצד חבילת בטיחות אקטיבית מצילת חיים.

מכפיל הכוח של הקאנטרימן נמצא במערכת ההנעה. זו היברידית-נטענת, או פלאג-אין או PHEV. תבחרו אתם זה אותו אותו הדבר. בעיקרון זו מערכת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי אלא שהיא מצויידת בסוללה גדולה במיוחד של 10 קוט"ש, אותה תוכלו לטעון מרשת החשמלי (טעינה של עד 3.7 קו"ט) ואז לנסוע בעליזות עד כ-49 ק"מ (WLTP נתוני יצרן) רק על חשמל. בחזית תמצאו מנוע טורבו-בנזין 1.5ל' עם 3 צילינדרים המפיק 125 כ"ס ו-22.5 קג"מ. זה מוריד את הכוח לגלגלים הקדמיים בעזרתה של תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. מאחור שוכן לו מנוע חשמלי יחיד המפיק 95 כ"ס ו-16.8 קג"מ נוספים. והנה לכם הנעה כפולה! או כמו שקוראים לזה בשפת "מיני": ALL4. הביצועים נחמדים ביותר ואפילו מלהיבים: 6.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 196 קמ"ש.

נהיגה
טבלת הנתונים הצוננת לא באמת מספרת את מה שקורה בנסיעה. זה נותן מושג כללי אבל לא יותר – בעיקר עם מיני שבה המנוע הוא רק כלי אחד בתזמורת. התפוקה המשותפת של שני המנועים עומדת על 220 כ"ס ו-40 קג"מ. אבל…אופי הפקת הכוח של המנוע החשמלי ומנוע הטורבו יחד עם משקל עצמי סביר (גם אם לא מאד נמוך) של 1,715 ק"ג, יוצרים תגובתיות וזמינות כוח נפלאה. הרבה יותר טובה ממכוניות המציגות נתוני תפוקה חזקים יותר. כמעט בכל מצב יש מספיק מיץ כדי לגרום לקאנטרימן הירקרקה שקבלתי לנסיעה לזנק לפני בשריריות מעוצבת של חותרת סאפ חטובה. תאוצות הביניים הנחוצות לעקיפות והאצה בעליה, בתחום שבין 80 ל-120 קמ"ש, נחושות מאד ולוחצות לתוך מושב עור עם תפרי מעויינים נפלא. לא פחות.

אבל המנוע הוא, כאמור, רק חלק מהחוויה. ההיגוי חד וישירי מאד. הסתכלת – הסתובבת. העניין מיידי מאד. זאת בזמן שנוחות הנסיעה טובה מאד, על הצד המהודק של "נוח", והכלי שומר על זוויות גלגול שטוחות וריסון מרכב מדוייק בכל המהירויות ועומסי הצד. בהחלט מכונית שהייתי רוצ לפגוש שוב על כביש מפותל. טענה אחת נוגעת לבלמים שהייתי רוצה שיהיו מעט יותר חדים ונשכניים. בשורה התחתונה: מכונית נפלאה לכסות בה מרחקים ארוכים בנוחות רבה ועם הנעה רבה בנהיגה.

יש כמובן בורר מצבי נהיגה המאפשר לך הנהגת לבחור בין מצב חסכוני, מצב MID שמאזן בין המצב החסכוני לזה שמגיע עכשיו הלא הוא SPORT המחדד את תפוקת הכוח ומעלה רמה של דינאמיות. בנוסף יש גם לחצן eDrive הנותן מידת מה של ניהול מערכת ההנעה החשמלית. אם זה כדי לשמור טעינה לקטע אורבני שיגיע או כדי לנסוע רק על חשמל (אפשרי עד 120 קמ"ש).
בעיר הממדים הקטנים, יחסית, בהחלט שעוזרים להשתחל בתנועה ולחניונים באשר הם. תאורת ה-LED וצבע המרכב יתנו אפקט הגעה חזק מאד וכמובן ההנעה החשמלית אם תנוצל נכון תתן לכם קילומטרים ארוכים ללא שריפת דלק בכלל או פליטה מזהמת. תא המטען איבד 45ל' מנפחו ביחד לדור הקודם (זה המחיר של להיות פלאג-אין) ונפחו עומד עתה על 405 ליטרים. אפשר כמובן להשכיב את המושבים האחוריים ואפילו לפתוח דלת תא מטען עם פתיחה ללא מגע יד.

בשורה התחתונה
במחיר המתחיל מ-255 אלפי שקלים מיני קאנטרימן PHEV יתן לך רכב פנאי מעוצב מאד ומלא שיק שהפעם מקבל גיבוי אמיתי עם יכולת דינאמית מתוקה ממש וזינוק מעלה באיכות הכללית. זאת בנוסף לעוצמה ולחסכון של מערכת פלאג-אין מתקדמת. מיני קאנטרימן מצאה את עצמה מחדש. וזה נפלא.
